وضعیت ارز در بازار، سوالى بى پاسخ است

عصر معدن- رییس انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران گفت: وضعیت بازار پس از خروج امریکا از برجام باید مورد بررسى قرار بگیرد.زیرا نوسانات نرخ ارز و هیجان این بازار باعث شده تا شرکت هاى بزرگ با مشکلاتى مواجه شوند.;

وضعیت ارز در بازار، سوالى بى پاسخ است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن» ابراهیم جمیلى در نشست بررسى وضعیت بازارهاى مالى و بازارهاى سرمایه پس ازخروج امریکا از برجام، اظهار کرد: باید وضعیت بازار پس از خروج امریکا از بازار مورد بررسى قرار گیرد. در واقع باید تلاش کرد تا به دولت و مجلس بگوییم چگونه در این شرایط رفتار کنند.

    وى ادامه داد: متاسفانه هنوز به این سوال پاسخ داده نشده که علت افزایش بى رویه ارز در بازار چیست؟ باید مشخص شود در زمینه ارز، تکلیف شرکت هاى بورسى که گزارش خود را در کدال ارئه مى کنند چیست و چطور باید رفتار کنند.
    به گفته وى، هیچ پاسخ صحیحى در این زمینه دریافت نشده است.به طور کلى افزایش نرخ ارز و استفاده از سامانه نیما در کنار خروج امریکا از برجام مى تواند مشکلات زیادى را براى صادرکنندگان از جمله صادرکنندگان معدنى ایجاد کند.

    جمیلی ادامه داد:  کارشناسان این بخش نیز می گویند باید اینبار با هوشیارى بیشترى در حرکت بود زیرا امریکا راهکارهاى دوو زدن تحریم را شناسایى کرده و در نظر دارد فشارهاى تحریمى را چند برابر کرده و آنها را افزایش داده و سخت تر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر