طی ۱۰ماه ۲۰۱۸به ثبت رسید:

رشد ۵۱درصدی فروش جهانی سیمان؛ این بازار ۸۵ میلیون تنی

عصر معدن- فروش جهانی سیمان طی ۱۰ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۵ میلیون و ۲۳۰هزار تن به ثبت رسید.;

رشد ۵۱درصدی فروش جهانی سیمان؛ این بازار ۸۵ میلیون تنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو از وب سایت ویتنام نیوز Viet Nam News، رشد تقاضای سیمان، فروش جهانی این ماده معدنی را طی 10ماه نخست سال جاری میلادی به 85میلیون و 230هزار تن رساند که حاکی از رشد 51 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

    در برنامه فروش سالانه سیمان پیش بینی شده بود که 83تا 85 میلیون تن سیمان در سال 2018 به فروش برسد این در حالی است که به دلیل افزایش تقاضا در بازارهای جهانی، فروش سیمان تنها طی مدت 10 ماه از اهداف برنامه عبور کرد.

    چین بزرگترین تولیدکننده سیمان جهان با ظرفیت تولید سالانه 2.5میلیارد تن است و نزدیک به 60 درصد ظرفیت تولید سیمان جهان را دارد که تقریبا 25 برابر ظرفیت تولید این ماده معدنی در ویتنام است.

    اما در اواخر سال 2017میلادی، چین از صادرکننده جهانی کلینکر تبدیل به واردکننده سیمان شد.طی نوامبر 2017 تا مارس 2018 تعدادی از کارخانه های سیمان چین به دلیل آلودگی زیست محیطی و کمبود برق در زمستان تعطیل شدند. تعطیلی کارخانه ها تقاضای واردات سیمان چین را به طور چشمگیری افزایش داد و منجر به رشد صادرات این ماده معدنی در ویتنام شد.

    نفع ویتنام

    تحلیلگران شرکت Saigon Securities Inc معتقدند که بازار سیمان ویتنام می تواند از کاهش تولید سیمان در چین به دلیل وضع قوانین جدید در این کشور بهره گیرند.

    چین بزرگترین واردکننده کلینکر و سیمان از ویتنام است که طی 9 ماهه نخست سال جاری میلادی 6میلیون 560 هزار تن سیمان و کلینکر به ارزش 235 میلیون دلار از این کشور خریداری کرده است. بنگلادش، فیلیپین و تایوان به ترتیب با5 میلیون و 640 هزار تن، 4 میلیون و 750 هزار تن و یک میلیون و 230هزار تن بیشترین میزان واردات این مواد معدنی را از ویتنام داشته اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر