استقرار واحدهای جدید حجاری در شمس آباد

عصر معدن- صابر پرنیان مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران معتقد است، ایران باید بهره‌برداری مناسبی از ذخایر سنگی داشته باشد.;

استقرار واحدهای جدید حجاری در شمس آباد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱:۰۰

    پرنیان در گفت و گو با «عصرمعدن» با اشاره به یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، اظهار کرد: امسال سعی بر آن بود تا نمایشگاه سنگ پربار تر از دوره‌های گذشته برگزار شود، زیرا شعار وزارت صنعت، معدن و تجارت «انقلاب معدنی» است و اعتقاد داریم معدن می تواند جایگزین درآمدهای نفتی باشد.
    وی با تاکید بر این موضوع بیان کرد: حال حوزه سنگ نیز می تواند به عنوان یکی از حوزه های پرپتانسیل معدن کشور در این زمینه نقش آفرینی کند زیرا کشور روی کمربند سنگی قرار گرفته است.
    پرنیان افزود: درنتیجه با وجود چنین پتانسیلی، حوزه سنگ می تواند در تولید ثروت، اشتغال و...اثر گذار باشد. در همین رابطه شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور، بیشتر دارای واحدهای سنگی است سعی بر آن دارد در کنار آموزش واحدهای صنعتی و توانمند سازی آنها و رفع موانع تولید، از خام فروشی در حوزه سنگ جلوگیری کند. در همین زمینه واحدهای جدید حجاری در شمس آباد مستقر شده اند که ضایعات سنگ را تبدیل به ثروت می کنند.
    وی تصریح کرد: 400واحد صنعتی در قالب سنگ در شهرک صنعتی شمس آباد مستقر شده اند که می توان از آن به عنوان بزرگترین تجمع واحدهای سنگی یاد کرد.
    پرنیان با اشاره تاثیر این نمایشگاه در کاهش خام فروشی، اظهار کرد: این نمایشگاه می‌تواند در توانمندسازی واحدهای صنعتی، افزایش بازار داخلی و خارجی و همچنین ایجاد نگرشی که خام فروشی بلای جان صنعت است، تاثیر گذار باشد.
    به گفته وی، امیدوارهستیم با روش های جدید بتوانیم از نعمت خدادادی معدن به ویژه سنگ بیشترین استفاده را داشته باشیم.
    مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران تاکید کرد: نشان دادن توانمندی صادراتی حوزه سنگ ایران از مهم‌ترین نکاتی است که این نمایشگاه آن را دنبال می کرد. از سویی دیگر سعی بر آن دارد تا زنجیره تولید و فروش محصولات سنگی را به یکدیگر مرتبط کند و در نهایت منجر به افزایش بهره وری معادن شود.
    گفتنی است ایران از نظر ذخایر سنگی دارای مزیت بوده و می‌تواند از آن در حوزه صادرات و افزایش درآمدهای ارزی استفاده کند اما متاسفانه تا به امروز آن طور که باید به این موضوع  توجه نشده است. ایران 7 درصد از ذخایر معدنی جهان را در اختیار دارد و باید از این ذخایر به درستی بهره برداری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر