ارزش۲۰میلیارد دلاری بازار عناصر نادر خاکی تا سال۲۰۲۴

عصر معدن- پیش بینی می شود ارزش بازار عناصر نادر خاکی تا سال ۲۰۲۴ به ۲۰ میلیارد دلار برسد.;

ارزش۲۰میلیارد دلاری بازار عناصر نادر خاکی تا سال۲۰۲۴
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بنابر پیش بینی برخی تحلیلگران، ارزش بازار عناصر نادر خاکی تاسال 2024به 20میلیارد دلار افزایش می یابد و تقاضا نیز رشد خواهد کرد.
    سازمان زمین شناسی آمریکا گزارش داد: تولید عناصر نادر خاکی در سال 2017 نسبت به سال پیش از آن بدون تغییر ماند و 130هزار تن به ثبت رسید.
    با توجه به افزایش تقاضا و ارزش بازار عناصر نادر خاکی در سال های آینده، در ادامه با برترین کشورهای تولید کننده عناصر نادر خاکی آشناشوید:
    1.چین
    تولید عناصر نادر خاکی در چین بدون تغییر نسبت به سال گذشته، 105هزار تن به ثبت رسید و این کشور کماکان در صدر کشورهای تولیدکننده این ماده معدنی در جهان قرار گرفت. چین تا سپتامبر 2017 توانست 39هزار و 800تن عناصر نادر خاکی صادر کند که حاکی از رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2016 است. با این حال چین در نظر دارد محدودیت هایی برای تولید عناصر نادر خاکی از سال 2020 اعمال کند که با توجه به سهم این کشور در تولید جهانی عناصر نادر خاکی، شاهد افت چشمگیر تولید خواهیم بود.
    2.استرالیا
    استرالیا دومین کشور برتر تولیدکننده عناصر نادرخاکی است که تولید این ماده معدنی را از 15هزار تن در سال 2016 به 20هزار تن در سال2017 افزایش داد. این کشور دارای ششمین ذخایر بزرگ عناصر نادر خاکی در جهان است و در نظر دارد تولید خود را افزایش دهد.
    3.روسیه
    سومین کشور برتر تولیدکننده عناصر نادر خاکی روسیه است که یک درصد تولید جهانی این ماده معدنی را به خود اختصاص داده و انتظار می رود که تولید خود را در آینده افزایش دهد. این کشور توانست در سال گذشته میلادی 3هزار تن عناصر نادر خاکی تولید کند که حاکی از افزایش جزیی نسبت به تولید سال 2016(2هزار و 800تن) است.
    کشورهای برزیل با تولید هزار تن، تایلند با تولید هزار و 600تن، هند با تولید هزار و 500تن، مالزی با تولید300تن و ویتنام با تولید 100تن عناصر نادر خاکی در رتبه های چهارم تا هشتم تولید این ماده معدنی در سال2017 قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر