چالش های بازار فولاد چین در ژانویه

عصر معدن- طبق گزارش اخیر مای استیل، قیمت فولاد چین احتمالا در این ماه با فشار نزولی در چندین جبهه مواجه خواهد شد، زیرا عدم تطابق بین عرضه و تقاضای داخلی فولاد در حال آشکار شدن است.;

چالش های بازار فولاد چین در ژانویه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، قیمت فولاد در بازار داخلی چین در ماه گذشته افزایش ملایمی را تجربه کرد زیرا فعالان بازار نسبت به اقتصاد چین خوشبین بودند. از 29 دسامبر، شاخص کلی قیمت فولاد چین در 4251.89 یوان در هر تن (598.2 دلار در هر تن) ارزیابی شد که 46.08 یوان در هر تن رشد ماهانه داشت.

    با این حال احتمالاً احساسات صعودی تحت الشعاع تضعیف پایه‌های بازار فولاد در این ماه قرار خواهد گرفت. پیش بینی شده تقاضای فولاد به طور کلی در ژانویه کاهش می‌یابد. کاهش مصرف فولاد در بخش ساختمان به دلیل نقدینگی ضعیف شرکت‌های ساختمانی و شرایط نامساعد آب و هوایی در زمستان قابل توجه‌است، در حالی که تقاضای فولاد بخش های تولیدی نیز به طور متوسط ضعیف خواهد شد.

    از طرفی بر اساس برنامه‌های تولیدی که توسط برخی از فولادسازان بیان شده، آنها تولید خود را در ژانویه کاهش نخواهند داد، بنابراین عرضه فولاد در این ماه در سطح نسبتاً بالایی باقی خواهد ماند. در نتیجه، موجودی بازار فولاد در سرتاسر کشور افزایش می‌یابد و باعث کاهش قیمت فولاد می‌شود. از سوی دیگر، خطر کاهش قیمت های بالای مواد اولیه فولادسازی در حال حاضر وجود دارد که به نوبه خود عملکرد روند قیمت فولاد را نیز تهدید خواهد کرد.

    با این وجود زیان های گسترده ممکن است به نوبه خود باعث شود فولادسازان بر قیمت فروش خود پافشاری کنند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند. همچنین به احتمال زیاد این امر برخی کارخانه‌ها را مجبور می‌کند تا تولید را با سرعت بیشتری کاهش دهند، که ممکن است کمی فشار بر قیمت فولاد ناشی از عرضه فراوان را کاهش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر