روند کاهشی طلا معکوس شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی به دنبال افت ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.;

روند کاهشی طلا معکوس شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1296.08 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 0.4 درصد رشد، به 1295.90 دلار رسید.

    پس از اینکه کمیسیون اروپا در آستانه رای‌گیری در پارلمان انگلیس درباره توافق جدایی از اتحادیه اروپا، موافقت کرد در توافق بریگزیت تغییراتی صورت دهد، بازارهای سهام آسیا صعود کردند.

    از سوی دیگر انتشار آمار اقتصادی جدید در آمریکا و رشد ارزش پوند، عقب نشینی دلار در برابر سایر ارزهای بزرگ را به دنبال داشت و ارز آمریکا 0.2 درصد کاهش پیدا کرد.

    آمار نشان داد خرده فروشی آمریکا در ژانویه 0.2 درصد رشد کرد و اقتصاددانان را که انتظار داشتند تغییری در آمار روی ندهد، غافلگیر کرد با این حال این رقم اندک بود.

    جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد این بانک مرکزی هیچ عجله‌ای برای تغییر سطح نرخ‌های بهره ندارد و تاثیر کندی اقتصادی جهانی روی اقتصاد داخلی را رصد می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌های فزاینده نسبت به رشد اقتصادی جهانی، از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد طلا ممکن است مقاومت در سطح 1301 دلار را امتحان کند و اگر این قیمت شکسته شود می‌تواند تا محدوده 1307 تا 1313 دلار صعود کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 1539.62 دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد رشد کرد و به 15.39 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری حدود 0.6 درصد کاهش یافت و به 819.88 رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر