حرکت آهسته اقتصاد، طلای جهانی را گرانتر کرد

عصر معدن- قیمت طلا روز جمعه همزمان با افت ارزش دلار و تشدید نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، رشد کرد تا بخشی از کاهش معاملات روز گذشته را جبران کند.;

حرکت آهسته اقتصاد، طلای جهانی را گرانتر کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل  از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1297.95 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه حدود یک درصد سقوط کرده بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 0.2 درصد افزایش، در 1297.80 دلار ایستاد.

    دلار در معاملات روز جمعه 0.1 درصد در برابر ارزهای رقیب افت کرد و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از اوایل دسامبر تاکنون قرار دارد.

    به گفته آجی کدیا، مدیر شرکت کدیا کامادیتیز در بمبئی، دلار ضعیف شده و طلا به عنوان یک دارایی مطمئن، از ابهامات پیرامون بریگزیت حمایت یافته است. تا زمانی که طلا بتواند سطح 1290 دلار را حفظ کند، از شانس بازگشت به سطح 1302 تا 1310 دلار برخوردار است. طلا اکنون در سطح 1290 دلار از حمایت برخوردار است و تا زمانی که شفافیتی درباره توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) حاصل نشود، این محدوده را حفظ خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، نمایندگان پارلمان انگلیس روز پنجشنبه برای به تأخیر انداختن بریگزیت رأی‌گیری کردند و زمینه را برای دولت ترزا می، نخست وزیر این کشور فراهم کردند تا توافق جدایی از اتحادیه اروپا را تا هفته آینده به تأیید پارلمان برساند.

    تحلیلگران اظهار کردند عامل دیگری که از رشد قیمت طلا حمایت کرد، نشانه‌های کندی رشد اقتصاد جهانی بود. بانک مرکزی ژاپن روز جمعه ارزیابی خود از رشد اقتصادهای دیگر را تنزل داد و اعلام کرد نشانه‌های کندی اقتصاد به چشم می‌خورد. همچنین پیش بینی تولید و صادرات ژاپن را مورد بازنگری نزولی قرار داد.

    همچنین به گفته برایان لان، مدیر شرکت بازرگانی گلدسیلور، اظهارات نخست وزیر چین درباره کندی اقتصاد نشان داد یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان برای حفظ رشد در کشمکش است و این مسئله احتمالاً از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

    در آمریکا نیز آماری که روز گذشته منتشر شد، فشار روزافزون بر اقتصاد این کشور را بارز کرد. شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری هفته گذشته بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرد و فروش خانه‌های نوساز بیش از حد انتظار در ژانویه کاهش داشت.

    قیمت طلا امسال در بحبوحه انتظارات برای ملایم شدن روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و تشدید نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، حدود دو درصد رشد کرده است.

    در این بین، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شیء جین پینگ، همتای چینی وی برخلاف مذاکرات قبلی، در اواخر مارس انجام نمی‌گیرد زیرا مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین به زمان بیشتری نیاز دارد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 1555.90 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.2 درصد جهش یافت و 828.57 دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری، 0.6 درصد افزایش یافت و به 15.27 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر