سخنگوی وزارت امور خارجه چین:

تلاش‌ ایالات‌متحده برای باجگیری از ما شکست می‌خورد

عصر معدن- چین از ایالات متحده خواست تا به عقب نشینی در تجارت ادامه دهد.;

تلاش‌ ایالات‌متحده برای باجگیری از ما شکست می‌خورد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، پس از آنکه دولت ترامپ خواستار افزایش فشار با پیشنهاد 25 درصد تعرفه ای به 200 میلیارد دلار از واردات چینی بر رفع محدودیت های تجاری شد، چین نیز در روز پنج شنبه خواستار بازگشت ایالات متحده از تعرفه ها و فشارهای تجاری اش شد.

    نماینده تجاری آمریکا ، رابرت Lighthizer ، روز چهارشنبه گفت که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به افزایش 10 درصد مالیات پیشنهادی اشاره کرد ، زیرا چین ازبرآورده کردن خواسته‌های آمریکا امتناع کرده و تعرفه‌های تلافی جویانه بر کالاهای آمریکایی اعمال کرده‌است.

    تهدیدهای ترامپ نسبت به تعرفه‌های بالاتر بر روی بازارهای مالی چین سنگینی می‌کند. اما Geng Shuang ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، در یک گزارش خبری گفت: تلاش‌های ایالات‌متحده در " باجگیری " شکست خواهد خورد.
    او با بیان این مطلب گفت: " ما به ایالات‌ متحده توصیه می‌کنیم که نگرش خود را اصلاح کند و سعی درباجگیری نکند. این کار بر روی چین اثر نخواهد کرد ."
    Geng گفت : " دوم، ما به طرف آمریکایی توصیه می‌کنیم که به دلایل منطقی برگردد و اجازه ندهد احساسات بر تصمیمات آنها تاثیر بگذارد، زیرا درپایان این کار به خودشان آسیب خواهد رساند ."

    سهام چین در روز پنج شنبه کاهش یافته و تاکنون در سال جاری، شاخصComposite شانگهای بیش از 16 درصد کاهش داشته‌است. گفتنی است سهام چین دومین شاخص سهام در جهان است.

    یوان چین نیز در برابر دلار به پایین ترین سطح خود رسیده است و میزان کاهش سالیانه آن به بیش از 4.5 درصد رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر