افزایش تولید فولاد خام چین در اواخر آوریل

عصر معدن- تولید روزانه فولاد خام در واحدهای فولادسازی تحت انجمن آهن و فولاد چین در ۱۰ روز آخر ماه آوریل به ۲.۰۱ میلیون تن رسید که نسبت به ۱۰ روز میانی این ماه ۳.۱ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰.۴۵ درصد افزایش داشت.;

افزایش تولید فولاد خام چین در اواخر آوریل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، واحدهای فولادسازی تحت نظر انجمن آهن و فولاد چین در 10 روز پایانی ماه آوریل حدود 2.01 میلیون تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به 10 روز میانی این ماه رشد 3.1 درصدی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 0.45 درصدی داشت.

    در همین مدت، میانگین تولید روزانه آهن خام در واحدهای اصلی تحت نظارت انجمن آهن و فولاد چین نیز نسبت به نیمه ماه آوریل حدود 3.16 درصد رشد داشت و به 1.84 میلیون تن رسید. میانگین تولید روزانه محصولات فولادی نیز با افزایش 8.77 درصدی به 2.04 میلیون تن رسید.

    در روز 30 آوریل، موجودی محصولات فولادی این واحدها حدود 14.73 میلیون تن بود که نسبت به روز 20 آوریل حدود 2.69 میلیون تن (15.45 درصد) کاهش داشت. این موجودی در مقایسه با ابتدای سال، حدود 5.2 میلیون تن (54.51 درصد) افزایش داشت. با وجود افزایش تولید، رشد مصرف باعث کاهش فشار موجودی در واحدهای فولادی شد و می‌تواند در دوره کوتاه‌مدت از قیمت فولاد حمایت کند.

    داده‌های انجمن آهن و فولاد چین نشان می‌دهد که در پایان ماه آوریل موجودی ورق گرم و سرد، پلیت سبک و سنگین، مفتول و میلگرد در انبارهای بازرگانان در 20 شهر چین حدود 16.24 میلیون تن بود که نسبت به روز 20 آوریل کاهش 930 هزار تنی (معادل 5.4 درصد) داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر