سرمایه گذاری در لیتیوم با چالش روبرو شد

عصر معدن- بدترین تولید لیتیوم، ممکن است برای تولید کنندگان استرالیا باشد;

سرمایه گذاری در لیتیوم با چالش روبرو شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ، با توجه به اینکه تسلا در حال حاضر واحدها را به صورت آزمایشی در غرفه غول پیکر شانگهای خود تولید می کند و تنها امسال به زمین خورد، سرمایه گذاری در زمینه تولید باتری و وسایل نقلیه برقی همچنان در سراسر جهان به طور گسترده ادامه دارد.
    در این میان گسترش حیرت انگیز صنعت EV ، که باتری های لیتیوم یونی در آن غالب هستند، برای بالا بردن قیمت مواد اولیه که مطابق ارزیابی قیمت اکتبر که امروز توسط ردیاب صنعت معیار معدنی معیار منتشر شد ، کافی نیست.
    همچنین به دلیل اینکه تعدادی از معادن جدید و توسعه سریع، استرالیا به سرعت به شماره تولید کننده لیتیوم تبدیل شدند، اما شرایط آب و گاز اضافی در صنعت پایین‌دست در چین بر قیمت‌ها فشار وارد کرد.
    در ماه‌های اخیر spodumene استرالیایی (ماده خام برای آمونیوم هیدروکسید)طرح‌های توسعه را کاهش داده، پروژه‌های عقب رفته را کاهش داده و اهداف خروجی را در تلاش برای رسیدن به بازار هدف قرار داده‌اند.
    روز جمعه، منابع معدنی و Albemarle یک قدم جلوتر رفتند و اعلام کردند سرمایه‌گذاری مشترک  آنها در استرالیای غربی به دلیل شرایط بازار "چالش برانگیز" در بخش مراقبت و نگهداری قرار خواهد گرفت.
    با وجود این تلاش ها ، قیمت کنسانتره لیتیوم   spodumeneدر ماه اکتبر 5درصد دیگر کاهش یافت و به طور متوسط 480- 550 دلار در هر تن است. در ماه ژوئیه سال گذشته ، قیمت ها بالاتر از 900 دلار در هر تن بود

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر