ادامه رشد بازار فولاد داخلی چین

عصر معدن- دولت مرکزی چین، در راستای عزم خود برای اصلاح ساختار عرضه فولاد در چین و بالانس عرضه و تقاضابه پیاده سازی تمهیدات جدید اقدام کرده است.;

ادامه رشد بازار فولاد داخلی چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از پلنر، بر طبق اعلام جدید دولت مرکزی، فولادسازان منطقه هندان پس از سپری شدن 15 روز محدودیت تولید، مجبور به کاهش ظرفیت 25 درصدی تولید خود تا 15 نوامبر شده اند. این خبر امروز محرک قیمت در بازارهای فیزیکی و فیوچرز چین شد.
    بهای میلگرد در بازار فیوچرز شانگهای با 21 یوان افزایش به 3344 یوان/تن رسید. بیشتر کارگزاران در این بازار به سمت قرارداد اکتبر متمایل شده اند و تعداد سفارشات ثبت شده حاکی از رشد تقاضا توسط خریداران دارد. از طرفی، گروه شاگانگ در شرق چین قیمت های خود را بدون تغییر در 3900 یوان/تن نگه داشت که عامل مثبتی در انتظارات فعالان بازار به شمار می رود.

    همچنین، بهای بیلت نیز تحت تاثیر اخبار مثبت 120 یوان در طی آخر هفته رشد نمود، اگرچه در تایم فریم بعدازظهر با 30 یوان کاهش همراه شد.
    بهای سنگ آهن نیز با رشد قیمت فولاد و گسترده شدن حاشیه سود فولادسازان در بازار دالیان 8/5 یوان و در بازار فیزیکی 1/2 دلار رشد داشت. گرچه، هنوز موجودی انبارهای بنادر همچنان بسیار بالاست و افت حاشیه سود فولادسازان در هفته های گذشته باعث روی آوردن آنها به محصولات کم عیارتر شده است. نگرانی ها از ادامه افت بهای سنگ آهن به دلیل عزم دولت برای اصلاح عرضه فولاد و  همچنین تشدید جنگ تجاری میان امریکا و چین ادامه دارد و دامنه بازگشت قیمت این نهاده تولید محدود می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر