ناکامی طلا برای بازگشت به مرز ۱۳۰۰ دلار

عصر معدن- قیمت طلا پس از این که در معاملات روز گذشته به پایین‌ترین قیمت امسال سقوط کرد، روز پنج شنبه تحت تاثیر ابهامات ژئوپلیتیکی و ضعف ارزش دلار اندکی افزایش یافت.;

ناکامی طلا برای بازگشت به مرز ۱۳۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.25 درصد رشد کرد و به 1293.43 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به 1286.20 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت طلا از 28 دسامبر بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.1 درصد افزایش یافت و به 1292.80 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با 1.20 دلار یا کمتر از 0.1 درصد افزایش، در 1291.50 دلار بسته شده بود.

    دلار آمریکا پس از اینکه شب گذشته به بالاترین رکورد سال 2018 صعود کرد، در معاملات روز پنج شنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب افت کرد و یورو نیز به دلیل نگرانیها نسبت به تحولات سیاسی ایتالیا، نزدیک به پایین‌ترین رکورد پنج ماه گذشته ایستاد.

    بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC در این باره گفت: کشمکش بین ریسک گریزی و ارزش دلار، جهت قیمت طلا را مشخص می‌کند. پیش از این با توجه به احتمال شکست مذاکرات میان آمریکا و پیونگ یانگ با وجود رشد ارزش دلار، تا حدودی تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن ایجاد شد.

    بالا رفتن ارزش دلار، طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد معلوم نیست که دیدارش با رهبر کره شمالی انجام شود.

    طلا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی، سرمایه گذاری مطمئن به شمار رفته و با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 16.41 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.5 درصد رشد کرد و به 892.30 دلار رسید و هر اونس پالادیوم با 0.3 درصد افزایش، 986.15 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر