جو مذاکره ۲ اقتصاد بزرگ جهان سنگین شد

عصر معدن- دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، جنگ تجاری خود را با پکن افزایش داد.;

جو مذاکره ۲ اقتصاد بزرگ جهان سنگین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، 10درصد تعرفه واردات را به ارزش 200 میلیارد دلار افزایش داد. در این حرکت یک ناظر ارشد چینی گفت : " جو برای مذاکره سنگین شد . "
    ترامپ همچنین در بیانیه‌ای در روز دوشنبه هشدار داد که اگر چین اقدام تلافی جویانه علیه کشاورزان یا صنایع ایالات‌متحده انجام دهد ، " ما خیلی سریع سه مرحله را دنبال خواهیم کرد. زیرا  در حدود 267 میلیارد دلار از واردات چین به امریکا اضافی است ."
    روزنامه صبح چین در روز سه‌شنبه گزارشی نوشت: با توجه به تصمیم آمریکا، چین در حال بازبینی طرح‌هایی برای ارسال یک هیات نمایندگی به واشنگتن برای مذاکرات جدید است.
    به نقل از یک منبع دولتی در پکن، افزایش خطر یک نبرد طولانی تجاری بین بزرگترین اقتصادهای جهان می‌تواند به رشد جهانی برسد.
    یک مقام رسمی بازار اوراق بهادار نیز درباره جنگ تجاری امریکا و چین می‌گوید اقدامات تجاری آمریکا علیه چین عملی نخواهد بود ، چرا که چین ابزار مالی فراوانی برای مقابله با این تاثیر دارد.
    رئیس‌جمهور امریکا، یک تاجر سخت گیر است، او می‌کوشد بر چین فشار وارد کند تا بتواند امتیازاتی از مذاکرات ما بگیرد.
    "Fang Xinghai معاون اوراق بهادار چین، در یک کنفرانس در بندر شهر تیانجین گفت: " من فکر می کنم که نوع تاکتیک با چین کار نمی کند.
    جمع‌آوری تعرفه‌ها در فهرست دراز مدت از 24 سپتامبر آغاز خواهد شد ، اما این نرخ تا پایان سال 2018 به 25 درصد افزایش خواهد یافت.
    به شرکت‌های آمریکایی اجازه داده شده تا برای تنظیم زنجیره‌های تامین خود به کشورهای دیگر مراجعه کنند. تا کنون، آمریکا تعرفه‌های 50 میلیارد دلاری محصولات چینی را تحمیل کرده‌ تا پکن را تحت فشار قرار دهد و تغییرات گسترده‌ای را در تجارت خود ایجاد کند.
    در این میان دولت چین نیز روز سه شنبه درباره واکنش دولت به اتفاقات رخ داده بحث و تبادل نظر کنند.
    چین قول داده‌ است که در برابر تعرفه‌های جدید ایالات‌متحده تلافی کند، در حالیکه رسانه‌های دولتی برای " ضد حمله " تهاجمی بحث می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر