طلای جهانی ارزان‌تر شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تأثیر تنشهای تجاری میان آمریکا و چین و ابهام پیرامون توافق این دو کشور کاهش پیدا کرد.;

طلای جهانی ارزان‌تر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1283.46 دلار رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، 1284.40 دلار معامله شد.

    به گفته نیکولاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون"، قیمت طلا به یوان از اوایل ماه مه به شدت افزایش پیدا کرده و این مسئله به تقاضای خرید چینی‌ها لطمه زده است.

    جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان روز جمعه با اقدام آمریکا به افزایش تعرفه‌ها روی واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی بار دیگر تشدید شد. ترامپ اعلام کرد که پکن با عقب نشینی از تعهدات اولیه خود، خلف وعده کرده است. چین نیز بدون توضیح وعده داد تلافی خواهد کرد.

    به نظر می‌رسد آمریکا و چین در مذاکرات تجاری به بن بست رسیده‌اند. واشنگتن خواستار قول چین برای انجام تغییرات اساسی در قانون این کشور شده و پکن اعلام کرده است توافقی که به ضرر منافعش باشد را نمی‌پذیرد.

    ارزش معاملات یوان در بازارهای خارجی به پایین‌ترین حد خود در بیش از چهار ماه گذشته رسید و این ارز 6.896 در برابر هر دلار معامله شد. ضعیف شدن ارزش یوان، خرید طلا به این ارز در چین را گران‌تر می‌کند.

    به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، بازارها همچنان در خوش بینی به سر می‌برند اما این خوش بینی به تدریج رنگ خواهد باخت. انتظار می‌رود تقاضا برای طلا در هفته‌های آینده تقویت شود.

    بر اساس گزارش رویترز، در حالی که انتظار می‌رفت طلا از ریسک گریزی سرمایه گذاران تقویت شود، قیمت این فلز در هفته گذشته با وجود افت بازارهای جهانی تنها حدود 15 دلار نوسان داشت.

    به گفته تحلیلگران، طلا در سطح 1290 دلار با مقاومت روبروست و خرید معامله گرانی که نمودارهای فنی را دنبال می‌کنند محدود کرده است.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.9 درصد کاهش یافت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 14.70 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، 852.50 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 1.6 درصد سقوط کرد و در 1335.21 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر