تعدیل خوش‌بینی به دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چین

عصر معدن- مذاکره کنندگان آمریکا و چین هفته جاری در شانگهای برای ازسرگیری مذاکرات تجاری دیدار می‌کنند اما انتظارات برای دستیابی به توافق به شدت پایین آمده است.;

تعدیل خوش‌بینی به دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، افراد آگاه از مذاکرات اظهار کرده‌اند که هر گونه پیشرفت در مذاکرات که در ماه مه متوقف شده بود، در مقطع فعلی بعید به نظر می رسد و این شامل اصرار آمریکا برای تعهد چین برای انجام تغییرات قانونی به منظور حمایت از مالکیت معنوی و توقف یارانه های دولتی به شرکت‌ها و درخواست چین برای حذف تعرفه‌های آمریکا به عنوان شرط توافق با این کشور می‌شود.

    حتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هم احتمال پیشرفت قابل توجه مذاکرات تجاری را اندک ارزیابی کرده و روز جمعه گفته بود: نمی دانم چینی‌ها مصالحه خواهند کرد یا خیر. شاید توافق کنند و شاید توافق نکنند.

    بر اساس گزارش مارکت واچ، ناظران می‌گویند در میان پیشرفت‌های کوچکی قابل تحقق، ممکن است چین قول دهد محصولات کشاورزی بیشتری از آمریکا خریداری کند و آمریکا هم محدودیت‌ها برای معامله شرکت‌های آمریکایی با شرکت مخابراتی هواوی را تسهیل کند. این پیشرفت‌ها ممکن است زمینه را برای پرداختن به مسائل عمده میان دو طرف مهیا کند و پس از آنها دیدارهای بعدی تیم های مذاکره کننده در واشنگتن برگزار شود.

    بیش از یک سال است دو اقتصاد بزرگ جهان واردات میلیاردها دلار از کالاهای یکدیگر را هدف تعرفه سنگین قرار داده اند که زنجیره تامین جهانی را مختل کرده و باعث التهاب بازارهای مالی شده است.

    روسای جمهور آمریکا و چین در دیداری که در جریان نشست سران گروه 20 در ژاپن داشتند، موافقت کردند به روند مذاکرات تجاری که در ماه مه به بن‌بست رسیده بود، ادامه دهند. ترامپ پس از دیدار اوزاکا گفت روی 300 میلیارد دلار واردات چین تعرفه جدید وضع نخواهد کرد و محدودیت‌های پیش بینی شده برای شرکت هواهوی را در صورت موافقت چین برای خرید محصولات کشاورزی آمریکا تسهیل خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر