چینی ها در زمستان فولاد کمتری تولید می کنند

جنگ طولانی مدت فولاد سازان چینی برای مبارزه با آلودگی هوا

عصر معدن- یک مقام وزارت محیط‌ زیست چین گفت: کاهش تولید در بخش فولاد ماموت چین در پاییز و زمستان آینده متفاوت خواهد بود ، زیرا این کشور از یک " سایز برای همه " برای مبارزه با آلودگی هوا استفاده می‌کند.;

جنگ طولانی مدت فولاد سازان چینی برای مبارزه با آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» این مساله پس از آن صورت می‌گیرد که شورای دولتی کشور چین در اوایل این ماه گفت:  82 شهر ملزم به اتخاذ تدابیر ویژه ضد دود در طول فصل‌های پاییز وزمستان خواهند بود تا طرح‌های سفارشی خود را برای این مراحل تهیه کنند.

    لیو بیینگجان، مدیر بخش مدیریت محیط زیست  وزارت محیط زیست(MEE)، در یک کنفرانس در روز شنبه گفت: امسال، محدودیت‌های تولید در صنعت فولاد قطعا براساس میزان انتشار در هر کارخانه فولاد متمایز خواهد شد. 

    در زمستان گذشته به کارخانه‌های صنعتی در بخش‌های فولاد، سیمان و آلومینیوم اولیه در 28شهر شمالی خود دستور داده شد تا به عنوان بخشی از " جنگ طولانی‌مدت " دولت در زمینه آلودگی 50درصد ظرفیت تولید خود را کاهش دهند. اما برخی مقامات محلی، صرف نظر از سطوح انتشار آنها، تعلیق تولید را در تمام شرکت‌های صنعتی اعمال می‌کنند و برخی از نارضایتی عمومی را تحریک می کنند.

    MEE در ماه مه اعلام کرد که برنامه ریزی برای مبارزه با آلودگی را دارد و قول داد  تنظیم کننده‌های محلی زمان کافی برای ایجاد برنامه خود را به جای اعمال سفارشات از بالا داشته باشند.
    "وو Jianjun"، رئیس اداره آلودگی هوا در اداره محیط‌ زیست تانگشان نیز در حاشیه این کنفرانس گفت:  اقدامات پیشگیرانه به شرکت‌ها انگیزه بیشتری برای بهبود میزان انتشار آنها می‌دهد. "
    "وو" گفت: تانگشان بزرگترین شهر چین، یک موسسه ثالث را برای ارزیابی سطوح انتشار در کارگاه استخدام خواهد کرد و محدودیت‌های مبتنی بر این نتایج را اجرا خواهد کرد.
    بر اساس گزارش Wu، برنامه‌های محدودیت تولید برای زمستان در تانگشان در استان هبی صادر نشده است، اما پیش بینی می شود  این نرخ ها از سال گذشته بالاتر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر