چشم انداز بازار فولاد چین در کوتاه مدت

عصر معدن- بر اساس آخرین گزارش ماهانه انجمن آهن و فولاد چین، انتظار می‌رود قیمت فولاد چین پس از افزایش قیمت های اخیر در آینده نزدیک با نوسانات جزیی باقی بماند، زیرا تقاضای صنایع مصرف‌کننده فولاد ممکن است با رشدی آرام عملکرد ضعیفی داشته باشد. این انجمن خاطرنشان کرد که تأثیر درگیری های ژئوپلیتیک جهان هم ممکن است ابهامات پیرامون بهبود اقتصاد جهانی را تشدید کند.;

چشم انداز بازار فولاد چین در کوتاه مدت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ،در مورد بازار داخلی چین، بهبود تقاضا در میان صنایع مصرف کننده فولاد نتوانسته انتظارات بازار را برآورده کند و سقوط مداوم بخش املاک ممکن است همچنان بر مصرف فولاد تأثیر منفی بگذارد. طی ژانویه تا اکتبر، تولید فولاد خام چین افزایش 1.4 درصدی را در مقایسه با سال گذشته ثبت کرد، در حالی که مصرف ظاهری فولاد خام این کشور 2 درصد کاهش یافت که نشان می دهد عدم تعادل بین عرضه و تقاضا هنوز برقرار است. با این حال، موجودی فولاد به طور پیوسته کاهش یافته و فشار بازار از سمت عرضه را تا حدودی کاهش داده است.

    در حال حاضر، عملکرد ثابت بخش‌هایی مانند زیرساخت، صنایع تولیدی و صادرات نیروی محرکه حمایت از مصرف فولاد چین است، در حالی که پایداری و ثبات دغدغه بازار است.

    علاوه بر این، تولیدکنندگان فولاد چین همچنان با چالش‌های زیادی در کاهش هزینه‌های تولید خود مواجه هستند، زیرا قیمت سنگ‌آهن وارداتی بالا بوده است. در ماه اکتبر، متوسط قیمت سنگ آهن وارداتی به 112.9 دلار در تن رسید که 22.7 درصد نسبت به دسامبر گذشته افزایش داشت، در حالی که قیمت فولاد در بازار داخلی در مدت مشابه 5.1 درصد کاهش داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر