با وجود آغاز جنگ تجاری، صادرات چین افزایشی شد

عصر معدن- صادرات چین در ماه آگوست، با وجود وضع تعرفه‌های آمریکا و کاهش سفارشات برای محصولات چینی، با رشد همراه بود.;

با وجود آغاز جنگ تجاری، صادرات چین افزایشی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، یک نظرسنجی از رویترز حاکی از آن است که داده‌های رسمی چین در این هفته نشان می‌دهد رشد صادرات در ماه آگوست، علی‌رغم افزایش سریع تعرفه‌های آمریکا و نشانه‌هایی از کاهش سفارشات صادراتی ، همچنان به قوت باقی است.
    از سوی دیگر انتظار می رود رشد صادرات از سوی چین برای امریکا، از ماه جولای به حالت تعلیق درآید. اقتصاد چین که به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می شود، این روزها با خطر کاهش تقاضا از سوی مصرف کنندگان بزرگ خود همچون امریکا روبرو شده و مسئولان و سردمداران این کشور قصد دارند تا بازنگری در سیاست های خود داشته باشند. 
    این موارد در حالی مطرح می شود که بر اساس تحقیق و برآوردهای 26 اقتصاددان بزرگ با وجود اعمال تعرفه‌های آمریکا به میزان 50 میلیارد دلار برای محصولات چینی صادرات به امریکا که در ماه آگوست به شکل کامل به اجرا در آمد، حال احتمال می رود حمل و نقل چینی ها به میزان10/1درصد در سال افزایش پیدا کند. البته رقم یاد شده در ماه ژوئیه12/2درصد بوده است. با این حال افزایش میزان صادرات و حمل محموله‌های چینی برای پنجمین ماه متوالی ادامه پیدا کرده و تنش های تجاری امریکا با این کشور تاثیر چندانی بر روند کاری چینی ها نداشته است.
    گفتنی است اکنون اقدامات گسترده آمریکا در حال انجام بوده و رئیس‌جمهور امریکا دونالد ترامپ انتظار دارد در این ماه 200 میلیارد دلار تعرفه دیگر از واردات چین را اعمال کند.
    بعضی تحلیلگران بر این باورند صادرکنندگان چینی در حال پیشروی از تعرفه‌های بیشتر ایالات متحده هستند و برخی از شرکت ها مانند کارخانه‌های فولادی محصولات متنوعی را به کشورهای دیگر می فرستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر