رشد بازار سهام آسیا با خبر مذاکرات جدید امریکا و چین

عصر معدن- سهام آسیا با امید به مذاکرات تجاری تازه ایالات متحده و چین رو به رشد است.;

رشد بازار سهام آسیا با خبر مذاکرات جدید امریکا و چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، سهام آسیا در روز پنج شنبه پس از اعلام آخرین اخبار از سوی دولت ترامپ به چین برای دور جدید مذاکرات تجاری  با رشد همراه شد و امیدوار است که اختلاف تجاری میان 2 اقتصاد بزرگ جهان حل شود.
    همچنین بزرگ‌ترین شاخص سهام آسیا - اقیانوسیه در خارج از ژاپن است که 0.6 درصد افزایش داشت.
    سهام شرکت چینی SSEC با امید به کاهش تنش های تجاری، 1.2درصد افزایش یافت، اما هیجان چندان ادامه دار نبود و سود این شاخص 0.1 درصد کاهش یافت.
    این درحالی است که وزیر خزانه داری ایالات متحده، به تازگی دعوت نامه ای برای همتایان چینی، از جمله معاون نخست ، برای برگزاری یک نشست دوجانبه تجاری ارسال کرده است.
    این توسعه به این معناست که بیش از 85 گروه صنعتی در ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه یک ائتلاف را آغاز کردند تا مبارزه خود را با تعرفه های تجاری دونالد ترامپ انجام دهند.
    تعرفه‌های ترامپ به مراتب فراتر از چیزی است که تصور می‌شد. حال امریکا برای فعال کردن 200 میلیارد دلار تعرفه برای کالاهای چینی آماده می‌شود که مجموعه‌ای گسترده از محصولات فناوری اینترنت و کالاهای مصرفی از کیف‌های دستی تا دیگر موارد را دربر می گیرد.
    حمایت عمومی از ترامپ در هفته های اخیر کاهش یافته است، زیرا دموکرات ها احتمالا مجلس نمایندگان را جذب می کنند. Mutsumi Kagawa، استراتژیست ارشد جهانی شرکت اوراق بهادار Rakuten توکیو، گفت: " او احتمالا به نوعی از دستاوردها در زمینه تجارت قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای نیاز دارد."
    این درحالی است که وضع تعرفه های واردات بر کالاهای چینی بر بازار مواد مختلف از جمله مواد معدنی تاثیر گذار بوده است. زیرا چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی در جهان است و امریکا بخشی از نیاز خود به مواد معدنی ومحصولات آن از جمله فولاد را از طریق این کشور تامین می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر