وزیر خزانه‌داری امریکا:

مذاکرات تجاری آمریکا و چین به دور نهایی رسید

عصر معدن- وزیر خزانه داری آمریکا با بیان این که توافق تجاری آمریکا و چین فراتر از تلاش‌ها برای گشایش بازارهای چین به روی شرکت‌های آمریکایی خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که دو طرف به دور نهایی مذاکرات نزدیک هستند.;

مذاکرات تجاری آمریکا و چین به دور نهایی رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، استیون منوچین در حاشیه دیدارهای بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی اظهار کرد که وی و رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا هفته جاری دو تماس با لیو هی، معاون نخست وزیر چین خواهند داشت. این مقامات همچنین درباره ضرورت دیدارهای رو در رو برای دستیابی به توافق صحبت خواهند کرد.

    منوچین اظهار کرد: ما به دور نهایی جمع بندی مسائل نزدیک شده‌ایم.

    پکن و واشنگتن درصدد دستیابی به توافقی برای پایان دادن به جنگ تجاری هستند که طی آن دو اقتصاد بزرگ جهان روی واردات کالاهای یکدیگر میلیاردها دلار تعرفه وضع کرده‌اند و باعث اختلال زنجیره تامین و التهاب بازارهای مالی شده‌اند.

    آمریکا خواستار تغییراتی در سیاست‌های اقتصادی و تجاری چین از جمله حمایت‌های جدید برای مالکیت معنوی آمریکا، پایان دادن به انتقال اجباری فناوری و دزدی اسرار تجاری است. واشنگتن همچنین خواستار این است که پکن یارانه‌های صنعتی را محدود کرده و اقتصاد خود را به روی شرکت‌های آمریکایی بگشاید و خرید محصولات کشاورزی، انرژی و تولیدی آمریکایی را افزایش دهد تا کسری تجاری 419 میلیارد دلاری آمریکا با چین کاهش پیدا کند.

    بر اساس گزارش رویترز، استیون منوچین اظهار کرد که دو طرف سرگرم مذاکره در خصوص توافقی با هفت فصل هستند که مهمترین تغییر در روابط تجاری در 40 سال اخیر خواهد بود.

    وی گفت: این توافق از سوی هر دو طرف اجرا خواهد شد و آمریکا آماده است در صورت عدم حفظ تعهداتش، با جریمه روبرو شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر