طلا تا آخر تابستان ارزان‌تر می‌شود

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ارزش بالای دلار آمریکا، اندکی کاهش پیدا کرد و نزدیک به پایین‌ترین قیمت خود در سال میلادی جاری ایستاد.;

طلا تا آخر تابستان ارزان‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش یافت و به 1290.66 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به 1281.76 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت سال میلادی جاری بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.1 درصد کاهش، 1290.10 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 40 سنت یا 0.03 درصد کاهش، در 1290.90 دلار بسته شده بود.

    به گفته استفان اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، رشد ارزش دلار همچنان عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا است. فروکش کردن ریسک ژئوپلتیکی نیز تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن را کمتر کرده است.

    دلار که روز گذشته تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه آمریکا و تسهیل نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن، افزایش یافته بود در معاملات روز سه‌شنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین رکورد خود در پنج ماه اخیر قرار گرفت.

    بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن و پکن روز دوشنبه هر دو مدعی پیروزی شدند، زیرا هر دو اقتصاد بزرگ جهان از آستانه درگرفتن جنگ تجاری جهانی عقب‌نشینی کرده و توافق کردند مذاکرات بیشتری را برای افزایش صادرات آمریکا به چین انجام دهند.

    در این بین بازارهای سهام آسیا روز سه‌شنبه تحت تاثیر خوش‌بینی نسبت به رشد جهانی پس از توافق تجاری میان آمریکا و چین، به روند رشد خود ادامه داده است.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز دوشنبه 0.38 درصد کاهش یافت و به 852.04 تن رسید.

    بانک هلندی ABN Amro پیش‌بینی کرد هر اونس طلا تا چند ماه آینده پایین 1300 دلار خواهد ماند و احتمالا تا پایان ژوئن به 1275 دلار و تا پایان سپتامبر به 1250 دلار کاهش خواهد یافت. قیمت طلا هفته گذشته برای نخستین بار از اوایل دسامبر به پایین مرز 1300 دلار در هر اونس سقوط کرد و از آن زمان پایین میانگین 200 روزه خود معامله شده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 16.47 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری در 989.70 دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 897 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر