آیا ترامپ دوباره به تعرفه ها متوسل می‌شود؟

عصر معدن- ایالات متحده نیازمند بررسی منظم اصلاحات تجاری با چین است.;

آیا ترامپ دوباره به تعرفه ها متوسل می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به گفته منابع آگاه از مذاکرات بین دو اقتصاد بزرگ جهان، تلاش برای پایان دادن به جنگ تجاری بین دو کشور ایالات‌متحده برای بازبینی‌های منظم پیشرفت چین وجود دارد. زیرا گفته می شود که اگر پکن این توافقنامه را نقض کرده باشد، امریکا دوباره می‌تواند به تعرفه‌ها متوسل شود.
    از سوی دیگر، این تهدید مداوم تعرفه‌ها بر روی تجارت بین دو اقتصاد بزرگ جهان به این معنی است که خطر سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها یا دارایی‌هایی که تحت‌تاثیر جنگ تجاری قرار گرفته‌اند، پایان نخواهد گرفت.
    یکی از سه منبع آگاه در مذاکرات که نخواست نامش فاش شود گفت: " تهدید تعرفه‌ها از بین نمی‌رود، حتی اگر معامله وجود داشته باشد."
    این منبع گفت که مذاکره کنندگان چینی به ایده بازرسی‌های معمول علاقه‌مند نبودند با این حال پیشنهاد آمریکا " مذاکرات را از ریل خارج نکرد."
    یک منبع چینی گفته است که ایالات متحده "ارزیابی های دوره ای" را می خواهد، اما تاکنون مشخص نشده که این اتفاق می افتد یا خیر؟
    این منبع گفت: در واقع این اتفاق شبیه تحقیر است، اما شاید دو طرف بتوانند راهی برای حفظ چهره دولت چین پیدا کنند.
    دولت رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، تعرفه های واردات کالاهای چینی را به منظور اعمال فشار بر پکن برای رفع اشکالات تجاری بین دو کشور ، اعمال کرده است.
    مطالبات شامل تغییرات در سیاست های چین در زمینه حفاظت از مالکیت معنوی، انتقال فن آوری، یارانه های صنعتی و دیگر موانع تجاری است.
    در واقع این موضوع، یک فرآیند اجرایی و تایید برای معاملات تجاری غیر معمول است و شبیه به فرآیند در مورد تحریم‌های اقتصادی تنبیهی مانند کشورهایی همچون کره‌شمالی است.
    اختلافات بر سر تجارت عموما از طریق دادگاه‌ها، سازمان تجارت جهانی (WTO)یا از طریق هیات‌های داوری و مکانیزم‌های حل اختلاف که به توافقات تجاری تبدیل شده‌اند، رسیدگی می شود.
    گفته می شود که این کار باید به حذف یا کاهش تعرفه‌ها وابسته باشد   اما چین بتواند از طریق فرآیندی مانند این نشان دهد، این یک اقدام اعتمادسازی برای هر دو طرف خواهد بود."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر