تهدید ترامپ برای افزایش جدید تعرفه‌ها علیه کالاهای چینی

عصر معدن- رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام این که انتظار دارد تعرفه‌های واردات روی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ درصد فعلی به ۲۵ درصد افزایش دهد، تهدید خود برای اعمال تعرفه روی باقی واردات چین را تکرار کرد.;

تهدید ترامپ برای افزایش جدید تعرفه‌ها علیه کالاهای چینی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ چهار روز پیش از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در آرژانتین، در مصاحبه با وال استریت ژورنال اظهار کرد: بسیار بعید است که درخواست چین برای توقف افزایش تعرفه‌ها  که قرار است از اول ژانویه اجرایی شود را بپذیرد.

    ترامپ به این روزنامه آمریکایی گفت: تنها توافق این خواهد بود که چین کشور خود را به روی رقابت از سوی آمریکا بگشاید و تا جایی که به سایر کشورها مربوط می‌شود، موضوع رقابت در بازار چین به خود آنها بستگی دارد.

    ترامپ که قرار است در حاشیه نشست گروه جی 20 در آرژانتین با رئیس جمهور چین دیدار کند، گفت: اگر مذاکرات موفق نباشد وی روی باقی واردات کالاهای چینی تعرفه اعمال خواهد کرد. وی گفت: اگر توافق نکنیم من روی 267 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه 10 یا 25 درصدی اعمال خواهم کرد.

    یک مقام چینی هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود که سران دو کشور قرار است دستورالعمل مذاکرات آینده را مشخص کند.

    ترامپ همچنین اظهار کرد: دور بعدی تعرفه‌ها ممکن است روی لپ‌تاپ‌ها و آیفون اپل که از چین وارد می‌شود و در فهرست کالاهای وارداتی به ارزش 267 میلیارد دلار هستند که هنوز شامل تعرفه نشده‌اند، اعمال شود.

    گوشی‌های تلفن همراه و رایانه‌ها در میان بزرگترین صادرات چین به آمریکا بودند و تاکنون به دلیل حمایت از مصرف کنندگان آمریکایی، مشمول تعرفه‌ها نشده‌اند، اما ترامپ به احتمال اعمال تعرفه روی تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها اشاره کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، تیم کوک، مدیرعامل اپل، مساله‌ تحریم‌ها را شخصا با ترامپ مطرح کرده و به رئیس جمهور آمریکا گفته است نگرانی‌هایی نسبت به روابط تجاری آمریکا و چین وجود دارد و تعرفه‌ها بهترین راه برای حل آنها نیستند.

    ارزش سهام پس از انتشار مصاحبه رئیس جمهور آمریکا، در ساعات پس از معاملات رسمی سقوط کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر