هشدار چین به آمریکا برای توقف اقدامات تجاری نادرست

عصر معدن- چین ضمن ابراز مخالفت با تصمیم واشنگتن برای وضع تعرفه بیشتر روی کالاهای چینی به ارزش ۵۵۰ میلیارد دلار، به آمریکا هشدار داد اگر به اقدامات نادرستش پایان ندهد، با تبعات آن مواجه خواهد شد.;

هشدار چین به آمریکا برای توقف اقدامات تجاری نادرست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، وزارت بازرگانی چین پس از این که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز جمعه اعلام کرد واشنگتن روی کالاهای چینی به ارزش 550 میلیارد دلار، تعرفه 5درصدی وضع خواهد کرد، نسبت به این اقدام هشدار داد. تصمیم ترامپ ساعاتی پس از اعلام تعرفه های تلافی جویانه چین روی واردات 75 میلیارد دلار کالای آمریکایی گرفته شد.

    وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد چنین اقدامات یکجانبه و حمایت گرایی تجاری آزاردهنده و فشار حداکثری، خلاف توافقی است که میان سران چین و آمریکا حاصل شده بود و اصل احترام دوجانبه و سود دو طرفه را نقض کرده و به سیستم تجاری چندجانبه و نظم تجارت بین المللی به شدت آسیب می زند. چین از آمریکا می خواهد برداشت اشتباهی از این وضعیت نداشته باشد یا عزم مردم چین را دست کم نگیرد.

    بر اساس جدیدترین تصمیم ترامپ برای افزایش تعرفه روی واردات کالاهای چینی که از طریق توییتر اعلام شد از اول اکتبر، تعرفه واردات کالاهای چینی به ارزش 250 میلیارد دلار از 25 به 30 درصد افزایش پیدا می کند. همزمان ترامپ اعلام کرد تعرفه روی واردات 300 میلیارد دلار کالای چینی را از 10 به 15 درصد افزایش خواهد داد. این افزایش از اول سپتامبر اجرایی می شود اما افزایش تعرفه واردات حدود نیمی از این کالاها تا 15 دسامبر به تعویق افتاده است.

    بر اساس گزارش رویترز، مشاور اقتصادی کاخ سفید اوایل هفته گذشته اعلام کرده بود که دولت ترامپ سرگرم برنامه ریزی برای دیدار رو در روی مقامات آمریکایی و چینی در سپتامبر است. معلوم نیست این دیدار دوجانبه برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر