صعود طلا با بازگشت خریداران چینی به بازار

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بدنبال بازگشت خریداران چینی به بازار پس از تعطیلات روز کارگر، از پایین‌ترین رکورد چهار ماه اخیر فاصله گرفت و اندکی افزایش یافت.;

صعود طلا با بازگشت خریداران چینی به بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.5 درصد افزایش یافت و به 1309.71 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.31 درصد افزایش یافت و به 1309.71 دلار رسید.

    به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات شرکت "وینگ فانگ"، چینی ها از تعطیلات طولانی برگشته اند و ما شاهد علاقه به خرید در قیمتهای پایین تر هستیم. اما رشد قیمت طلا به دلیل قوی ماندن دلار محدود خواهد ماند زیرا سرمایه گذاران منتظر نشانه هایی در خصوص سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین آمار اشتغال ماهانه این کشور هستند.

    شاخص دلار آمریکا روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ 0.1 درصد افت کرد و در 92.357 واحد ایستاد. ارزش دلار از دورنمای رشد قوی اقتصاد آمریکا و بازده اوراق قرضه پشتیبانی شده است.

    در حالی که انتظار می‌رود بازار مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارد اما احتمالا انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره را بالا خواهد بود. فعالان بازار منتظر نتیجه نشست دو روزه این بانک هستند تا به ارزیابی دورنمای افزایش نرخ‌های بهره بپردازند.

    نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و بازده اوراق قرضه را بالاتر می‌برد و قیمت طلا را با افزایش هزینه نگهداری آن تحت فشار قرار می‌دهد.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است در پایین مرز 1317 دلار اندکی بهبود پیدا کند و سپس حمایت در سطح 1302 دلار را تست کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.3 درصد افزایش یافت و به 16.32 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.9 درصد افزایش یافت و به 898.05 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و 953.30 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر