خیز دوباره طلا برای شکستن مرز ۱۳۰۰ دلار

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و ابهام پیرامون توافق این دو کشور که سرمایه گذاران را متقاضی دارایی‌های امن کرد، نزدیک به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر ایستاد.;

خیز دوباره طلا برای شکستن مرز ۱۳۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور پس از اینکه به 1303.26 دلار صعود کرد، ثابت ماند و در 1298.48 دلار ایستاد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1299.20 دلار رسید.

    بازارهای سهام آسیایی با دنبال کردن افت شب گذشته وال استریت، روز سه شنبه به روند نزولی خود ادامه دادند. پس از اینکه پکن روز دوشنبه افزایش تعرفه تلافی‌جویانه روی کالاهای آمریکایی را اعلام کرد ارزش ین صعود کرد و بازده اوراق خزانه آمریکا کاهش یافت.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا با تلاش سرمایه گذاران برای یافتن دارایی‌های مطمئن روند صعودی پیدا کرده است. اگر بازارهای سهام به سطح پایین‌تری نزول کنند قیمت طلا ممکن است به محدود 1310 تا 1312 دلار صعود کند. اما هر گونه بهبود در بن بست تجاری که میان آمریکا و چین ایجاد شده است باعث خواهد شد سرمایه گذاران به همان سرعتی که وارد بازار طلا شده‌اند از آن خارج شوند.

    جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان روز جمعه با اقدام آمریکا به افزایش تعرفه‌ها روی واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی بار دیگر تشدید شد. چین روز دوشنبه هشدارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را نادیده گرفت و روی مجموعه‌ای از واردات کالاهای آمریکایی شامل سبزیجات منجمد و گاز طبیعی مایع تعرفه بالاتر وضع کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، در نتیجه تصمیم چین، طلا روز دوشنبه 1.1 درصد صعود کرد که بزرگترین صعود یک روزه این فلز از 19 فوریه بود. قیمت طلا روز گذشته چندین مرز مقاومت فنی را که پیش از این برای عبور از آنها ناکام مانده بود، شکست.

    علاوه بر تعرفه‌های بالاتر، معامله گران از این نگران هستند که چین به عنوان بزرگترین طلبکار خارجی آمریکا بخواهد به تلافی مواضع تجاری ترامپ، به سرمایه گذاری در اوراق خزانه آمریکا پایان دهد.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه 0.44 درصد رشد کرد که بزرگترین رشد یک روزه در حدود دو ماه اخیر بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 14.78 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 855.85 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.6 درصد سقوط کرد و به 1331 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر