کاهش تولید فولاد چین ادامه دار می شود

عصر معدن- انتظار می رود رشد در بخش کارخانه چین در ماه ژوئیه در مقایسه با سرمایه گذاری داخلی ضعیف تر و کاهش اختلاف تجاری با ایالات متحده، چشم انداز تقاضای خارجی را کاهش دهد.;

کاهش تولید فولاد چین ادامه دار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، انتظار می‌رود  رکود تولید فولاد در ماه جولای اندک باشد. با این حال، با وجود حاشیه سود سالم که به وسیله قیمت های قوی کالاها و تلاش برای محدود کردن ظرفیت بیش از حد تولید می شود، شرکت ها را به نگاه داشتن کارخانه های خود مشتاق کرده است.

    بر اساس پیش‌بینی بین 28 اقتصاددان و نظریه پرداز، انتظارمی‌رود شاخص خرید رسمی مدیران خرید ( PMI ) در ماه ژوئیه از 51.5 درماه ژوئن به 51.3درصد برسد.
     پس از بهبود تقاضای جهانی برای صادرات چین و رشد اعتبار قوی که رونق مسکن را برانگیخته، باعث افزایش 2سال توسعه در بخش تولید چین خواهد شد. 
    این موضوع نگرانی‌هایی را به وجود آورده‌ است که کاهش رشد می‌تواند در نیمه دوم سال، نسبت به افزایش صادرات به آمریکا، که بزرگترین بازار صادرات چین است، با تعرفه‌های بالاتر مواجه کند.
    گفتنی است تنش های تجاری بین واشنگتن و پکن به سرعت در ماه جولای بدتر شد، زیرا 2 اقتصاد بزرگ جهان به صورت رسمی تعرفه های جدیدی را برای کالاهای یکدیگر با تهدیدات بیشتری به بار آورد.
    رشد اقتصادی چین در سه‌ماهه دوم به 6.7 درصد کاهش‌یافته است ، اما این رشد هنوز بیش از 6.5 درصد در سال 2018 افزایش داشته‌است.
    بخش صنعتی تاکنون با سود بالغ بر 20 درصد در ماه مه و تورم شدید برای قیمت کارخانه ها همراه شده است اما پکن هنوز در تلاش است و اقداماتی را برای حمایت از رشد اقتصادی مطرح کرده‌است ؛ چرا که این کاهش شدید می‌تواند منجر به خسارت‌های شغلی شود.
    انتظار می‌رود چین هزینه‌های پروژه‌های زیر بنایی را تا پایان سال افزایش دهد و محدودیت‌های قرض گرفتن از دولت‌های محلی را کاهش دهد تا از رشد حمایت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر