روسای امریکا و چین بر سر چه موضوعی دیدار خواهند کرد؟

عصر معدن- دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا و شی جین پینگ رییس جمهور چین پس از تعصب چین در دیدار در ایالات متحده و اعمال تعرفه های جدید با یکدیگر دیدار می کنند.;

روسای امریکا و چین بر سر چه موضوعی دیدار خواهند کرد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از رویترز، ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه گفت: او ماه آینده با شی‌جین پینگ، رئیس‌جمهور چین ملاقات خواهد کرد، چرا که جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان تشدید شد و باعث نوسان بازارهای جهانی شد.
    چین پیش از این اعلام کرده بود: تعرفه‌های بیشتری را بر روی طیف وسیعی از کالاهای آمریکایی از جمله سبزیجات منجمد و گاز طبیعی مایع تحمیل خواهد کرد، این حرکت از تصمیم واشنگتن برای افزایش 200 میلیارد دلار در واردات چین هفته گذشته پیروی می کند.
    دفتر نماینده تجاری آمریکا نیز اعلام کرد قرار است یک جلسه دادرسی عمومی در ماه آینده در مورد امکان تحمیل عوارض تا 25درصد به ارزش 300 میلیارد دلار از چین برگزار شود.
    این دفتر گفت: تلفن های همراه و لپ تاپ ها در این فهرست قرار می گیرند اما داروها از مطالعه حذف خواهند شد.
    چشم انداز اینکه ایالات متحده و چین به یک اختلاف نظر رسیده اند که می تواند اقتصاد جهانی را از بین ببرد، سرمایه گذاران را تحت فشار قرار داده و باعث شده تا هفته گذشته بازار سهام به شدت کاهشی شود.
    یک حجم از سهام جهانی در روز دوشنبه 1.9 درصد کاهش یافت و بزرگترین افت یک روزه در بیش از پنج ماه گذشته را داشت. واحد یوآن چین نیز از ماه دسامبر به پایین‌ترین سطح خود رسید و پیش‌خرید نفت کاهش یافت.
    ترامپ که حمایت از تولیدات داخلی را به عنوان بخشی از دستور کار اول "آمریکا" پذیرفته‌، گفت که او در جلسه G20 در اواخر ماه ژوئن با چینی ها صحبت خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر