کاهش یک میلیون تنی تولید فولاد چین در اکتبر؛ رشد ۶ درصدی ۱۰ ماهه

عصر معدن- تولید فولاد چین طی اکتبر ۲۰۱۹ میلادی با یک میلیون تن کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید. پیش بینی ها نیز نشان می دهد تولید سه ماه پایانی فولاد چین با افت همراه شود.;

کاهش یک میلیون تنی تولید فولاد چین در اکتبر؛ رشد ۶ درصدی ۱۰ ماهه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Hellinic Shipping News تولید فولاد چین طی اکتبر سال جاری میلادی با کاهش یک میلیون تنی به 81 میلیون تن رسید که حاکی از افت 1.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2018 میلادی است. این میزان تولید به عنوان نخستین افت تولید سالانه از دسامبر 2017 میلادی به ثبت رسید.

    علت کاهش تولید این محصول را طی اکتبر 2019 میلادی تا حدودی می توان به دلیل رشد آهسته تولید ناخالص داخلیGDP) ( در چین و توجه به آلودگی های زیست محیطی دانست.

    رشد 6 درصدی تولید 10 ماهه

    با این حال مجموع تولید فولاد چین طی 10 ماه نخست سال 2019 میلادی با رشد 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2018 میلادی به 829 میلیون تن افزایش یافت.

    اگرچه با توجه به افت تولید در ماه اکتبر می توان انتظار داشت که مجموع تولید سه ماهه پایانی سال 2019 نسبت به سه ماهه سوم کاهش یابد.

    همچنین طی 10 ماه نخست سال جاری میلادی واردات سنگ آهن چین 877 میلیون تن ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال 2018 میلادی شاهد کاهش 1.6 درصدی است.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر