امیدی برای مذاکره وجود ندارد

جنگ تجاری به یک جنگ سیاسی تبدیل شده است

عصر معدن- بعید به نظر می رسد مذاکرات تجاری بتواند شکاف ایالات متحده و چین را اصلاح کند.;

امیدی برای مذاکره وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مقامات آمریکا و چینی مذاکرات تجاری را در پایان این هفته دوباره آغاز می کنند ، اما انتظار می رود هر توافقی که بزرگترین اقتصادهای جهان از آن حک شده است خیلی سطحی باشد.
    کارشناسان تجارت، مدیران و مقامات هر دو کشور می گویند ، جنگ تجاری به یک جنگ سیاسی و ایدئولوژیک تبدیل شده که بسیار فراتر از تعرفه ها است.
    حزب کمونیست چین بعید است که از خواسته های ایالات متحده برای تغییر اساسی در نحوه اجرای اقتصاد استفاده کند و این در حالیست که ایالات متحده آمریکا به دنبال برچسب زدن تهدیدات امنیت ملی شرکت های چینی نیست.
    لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید ، در 6 سپتامبر هشدار داد که درگیری بین دو کشور می تواند یک دهه طول بکشد ، یو یونگدینگ ، مشاور سیاسی سابق تأثیرگذار در بانک مرکزی چین نیز در این باره به رویترز گفت: چین عجله ندارد که معامله کند.
    رؤسای جمهور دونالد ترامپ و شی جین پینگ ممکن است توافق موقت را در ماه اکتبر برای تسکین بازارهای سهام متوقف کنند و خواهان پیروزی سیاسی پس از مذاکرات سطح پایین تر این هفته باشند.
    Kellie Meiman Hock، یک مقام سابق نمایندگی تجاری ایالات‌متحده و شریک مدیریتی شرکای McLarty، یک شرکت مشاوره دولتی ، گفت که توافقنامه نهایی "بسیار نامحتمل" است که به طور معنادار به اصلاحات ساختاری چین که از سوی ایالات‌متحده و کشورهای دیگر به دنبال آن هستند، بپردازد.
    منابع آگاه گفته اند مذاکرات از زمان آغاز تا به امروز پیشرفت کمی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر