چین امریکا را با تعرفه ۶۰میلیارد دلاری تهدید کرد/چین خواستار گفتگو براساس " احترام متقابل " شد

عصر معدن- مقامات چینی می گویند در صورتی که امریکا تصمیم جدید خود برای افزایش تعرفه ها را عملی کند آنها نیز از اقدامات دیگری برای مقابله با آن استفاده می کنند.;

چین امریکا را با تعرفه ۶۰میلیارد دلاری تهدید کرد/چین خواستار گفتگو براساس " احترام متقابل " شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن»، پکن هشدار داد: در صورتی که واشنگتن مبلغ تعرفه ها در جنگ تجاری آمریکا – چین را افزایش دهد، آماده است تعرفه‌های جدید به ارزش 60 میلیارد دلار را به آمریکا تحمیل کند.
    وزارت بازرگانی چین بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: در صورتی که واشنگتن اقدام به افزایش برای کالاهای چینی کند، عوارض جدیدی را اعمال خواهد کرد.
    در این بیانیه آمده است که چین حق استفاده از "اقدامات دیگر" را دارد.
    این وزارتخانه گفته‌است : " چین همیشه معتقد است که مشاوره براساس احترام متقابل، تساوی و منافع متقابل راه موثری برای حل اختلافات تجاری است ."
    این تهدید یک روز پس از آن صورت گرفت که مقامات چین خواستار گفتگو براساس " احترام متقابل " شدند.
    مقامات آمریکایی گفتند: ترامپ از نماینده تجاری ایالات‌متحده خواسته‌است تا تعرفه‌های پیشنهادی را به  ارزش 200 میلیارد دلاری کالاهای چینی درنظر گرفته و گفته است تعرفه های گمرکی بر کالاهای آمریکایی از 5 تا 25 درصد افزایش خواهد یافت.
    واشنگتن و پکن در نزاع با اتهامات آمریکا محاصره شده اند که اقتصاد صادرات چین از سیاست های ناعادلانه و یارانه ها و همچنین سرقت دانش فنی فناوری آمریکایی سود می برد.
    این موضوع باعث شد تا امریکا به دنبال حمایت از صنعت خود تعرفه های وارداتی جدیدی را برای محصولات چینی از جمله فولاد در نظر بگیرد. این تصمیم امریکا تاثیر به سزایی بر قیمت مواد معدنی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر