کاخ سفید: چین و آمریکا ۹۰ روز توقف تعرفه‌های جدید را اعلام کردند

شرایط آتش بس میان چین و امریکا اعلام شد

عصر معدن- پس از نشست روسای جمهور امریکا و چین، توافق برای آتش بس در جنگ تجاری اعلام شد.;

شرایط آتش بس میان چین و امریکا اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»  روز شنبه بعد از مذاکرات طولانی‌مدت بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهورآمریکا و Xi Jinping، رئیس‌جمهور چین که در آرژانتین انجام شد، هردو با آتش‌بس در جنگ تلخ  بین موافقت کردند که از جمله مهم ترین نتایج این آتش بس، عدم افزایش تعرفه گمرکی بود که در تاریخ 1 ژانویه قرار بود اجرایی شود.
    کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در آغاز سال جدید، تعرفه‌ها را در حدود 200 میلیارد دلار برای واردات چین به ارزش 10درصد باقی خواهد گذاشت و آن را به میزان 25 درصد افزایش نخواهد داد.

    از سوی دیگر چین  نیز موافقت کرد که مقدار قابل توجهی از تعرفه برای محصولات کشاورزی، انرژی، صنعتی، و دیگر محصولات ایالات متحده را از بین ببرد تا نابرابری تجاری بین دو کشور را کاهش دهد.
    چین موافقت کرده‌است که فورا محصول کشاورزی را از کشاورزان  امریکا خریداری کند.

    این دو رهبر همچنین توافق کردند که مذاکرات مربوط به تغییرات ساختاری را با توجه به انتقال‌های فناوری اجباری آغاز کنند.
    کاخ سفید گفت حفاظت از مالکیت معنوی، موانع غیر تعرفه، نفوذ سایبری و سرقت سایبری، خدمات و کشاورزی را مورد توجه قرار می دهد.
    در واقع هر دو کشور موافقت کردند که این «معامله» را طی 90 روز آینده به اتمام برساند، اما اگر این اتفاق نیفتد، تعرفه 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد یافت.
    وانگ یی، عضو شورای دولتی چین، گفت که مذاکرات در "فضای دوستانه و محرمانه" انجام شده است.
    وانگ به خبرنگاران گفت: "دو رئیس‌جمهور توافق کردند که طرفین می‌توانند و باید روابط دو جانبه را درست کنند. وی همچنین گفت: آنها در زمان مقتضی با تبادل بیشتر موافقت کردند.
    به گفته این مقام، بحث درمورد مسائل اقتصادی و تجاری بسیار مثبت و سازنده بود.دو رئیس دولت به اجماع رسیدند تا افزایش دو جانبه تعرفه‌های جدید را متوقف کنند.
    چین مایل است واردات را مطابق با نیازهای بازار داخلی خود و نیازهای مردمش از جمله کالاهای قابل فروش از ایالات متحده را افزایش و  به تدریج بی ثباتی را در تجارت دو طرفه کاهش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر