امریکا و چین در اجلاس G۲۰دیدار می‌کنند

عصر معدن- ترامپ می‌گوید که می‌تواند کارهای زیادی در زمینه تجارت با چین انجام دهد.;

امریکا و چین در اجلاس G۲۰دیدار می‌کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری "عصرمعدن" دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا ، روز پنج شنبه هشدار داد که اقدامات بیشتری می‌تواند انجام دهد که به اقتصاد چین آسیب برساند و نشانه‌ای از پشتیبانی از جنگ فزاینده تجاری با پکن نداشته باشد.

    وال استریت ژورنال روز پنج شنبه به نقل از مقامات هر دو کشور گزارش داد که ترامپ و Xi rhetoric ، رئیس‌جمهور چین ، قصد دارند در اواخر ماه نوامبر دراجلاس سران G20 در آرژانتین دیدار کنند.

    مشاور اقتصادی کاخ سفید  Larry Kudlow نیز  گفت که این جلسه مورد بحث قرار گرفته‌است. همچنین در این گزارش آمده است که دولت ترامپ در روزهای اخیر به پکن گفته با این نشست که چین امیدوار بوده‌ بتواند تنش‌های تجاری را کاهش دهد، پیش می‌رود.

    گفتنی است ترامپ حدود 200 میلیارد دلار تعرفه را به واردات محصولات چین از ماه گذشته تحمیل کرده و درصورتی که چین تلافی کند ، مالیات بیشتری از سوی امریکا این کشور را تهدید می‌کند. البته به دنبال این اقدام امریکا، چین نیز تعرفه‌های 60 میلیارد دلاری برای آمریکا اعمال کرد.

    ترامپ در مصاحبه با فاکس گفت: "اعمال تعرفه ها تاثیر بزرگی بر چین داشته و اقتصاد آنها بسیارضعیف شده ‌است. ترامپ گفت: اگر بخواهم این روند را ادامه دهم کارهای زیادی برای انجام  دارم. آنها مجبورند پای میز مذاکره با ما بیایند.

    ترامپ ادامه داد:  چینی‌ها می‌خواهند با ما مذاکره کنند اما من باور ندارم که آن‌ها آماده هستند.
    دونالد ترامپ همچنین روسای جمهور پیشین ایالات‌متحده را مسئول این امر دانست که به چین اجازه داده شیوه‌های تجارت ناعادلانه را دنبال کنند. اما پکن باید بداند که این دوره تمام شده است.

    رییس  جمهور امریکا افزود: " آنها مدت طولانی بیش از حد خوب زندگی کردند. من فکر می‌کنم چینی‌ها اینگونه فکر می‌کنند که آمریکایی‌ها مردم احمقی هستند. اما باید بگویم آمریکایی ها احمق نیستند و ما به سختی در تجارت به سمت درست هدایت شده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر