صادراتی که با کاهش ۳۰ میلیارد دلاری مواجه شد

عصر معدن- صادرات آمریکا به چین و واردات محصولات چینی توسط آمریکا ۸۴ میلیارد دلار در دوران جنگ تجاری بین دو کشور کاهش داشته است که شامل ۳۰ میلیارد دلار کاهش صادرات و ۵۴ میلیارد دلار کاهش واردات بوده است.;

صادراتی که با کاهش ۳۰ میلیارد دلاری مواجه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، صادرات دانه‌های سویای آمریکا به چین نسبت به اوت 2018 ، 5.6 میلیارد دلار کاهش یافته است. کل صادرات آمریکا به چین در آن ماه برای اولین بار به صورت ماهانه کاهش یافت و بعد هم قربانی جنگ تجاری شد.

    آخرین اطلاعات اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد کل صادرات این کشور به چین طی 18 ماه گذشته تا اکتبر به صورت ماهانه کاهش یافته است.

    واردات گوشی همراه 13.25 میلیارد دلار از نوامبر سال گذشته پایین آمده است. واردات کل آمریکا از چین برای اولین بار در نوامبر سال گذشته منفی شد. واردات از چین در 11 ماه از دوازده ماه گذشته کاهش داشته است.

    واردات کامپیوتر 5.72 میلیارد دلار پایین آمده، صادرات نفت خام به چین 4.87 میلیارد دلار کاهش یافته، واردات کنسول های بازی ویدیویی 1.53 میلیارد دلار کمتر شده و صادرات قطعات خودرو 2.46 میلیارد دلار کاهش داشته است.

    در کل، صادرات آمریکا به چین و واردات محصولات چینی 84 میلیارد دلار در دو دوره مشابه از زمان تاثیر گذاری جنگ تجاری بر تجارت کاهش یافته است -  صادرات از ماه اوت و واردات از ماه نوامبر. 30 میلیارد دلار کاهش صادرات و 54 میلیارد دلار کاهش واردات.

    آنچه در بحبوحه تلاش آمریکا و چین برای عقد یک قرارداد تجاری و پایان دادن به جنگ تجاری جالب است، آمار ماهانه اداره آمار آمریکاست.

    آمار نشان می‌دهد واردات آمریکا از چین 30.03 درصد در ماه اکتبر در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.صادرات به چین هم در همین ماه 2.53 درصد پایین آمده است.

    برای به دست آوردن این آمار اطلاعات تجارت آمریکا در چهار سال گذشته و صادرات و واردات 2400 کالا مورد بررسی قرار گرفته است.

    جنگ تجاری بین آمریکا و چین جدی ترین اختلال را در تجارت جهان طی 9 دهه گذشته به وجود آورده است. ترامپ ابتدا می گفت برنده شدن در جنگ های تجاری آسان است ولی بعد هیچ کاری نتوانست انجام دهد جز یک قرارداد. جنگ های تجاری پیچیده و چند وجهی هستند مخصوصا اگر بین دو اقتصاد بزرگ دنیا رخ دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر