ترامپ تعرفه‌های جدید را از دوشنبه اجرا می‌کند

عصر معدن- رییس جمهور امریکا دونالد ترامپ، به احتمال زیاد تعرفه‌های جدید چین را در روز دوشنبه اعلام خواهد کرد.;

ترامپ تعرفه‌های جدید را از دوشنبه اجرا می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، یک مقام ارشد اجرایی روز شنبه به رویترز گفت:دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، احتمالا در روز دوشنبه ، تعرفه‌های جدیدی را در حدود 200 میلیارد دلار برای واردات چین اعلام خواهد کرد.
    وال استریت ژورنال به نقل از افرادی که با این موضوع آشنا هستند گزارش داد سطح تعرفه احتمالا حدود 10 درصد خواهد بود. کاخ سفید درباره این اظهار نظر، پاسخی نداده است.
    تعرفه‌های پیش رو لیستی از اقلامی است که شامل 200میلیارد دلار محصولات فناوری اینترنت و دیگر الکترونیک، تخته‌های مدار چاپی و کالاهای مصرفی شامل غذاهای دریایی، لاستیک، مواد شیمیایی، پلاستیک، دوچرخه و صندلی خودرو برای کودکان خواهد بود.
    مشخص نیست که آیا دولت هیچ کدام از محصولاتی را که در این فهرست قرار دارند را از تعرفه معاف خواهد کرد یا نه؟
    اتفاقات رخ داده در چند ماه اخیر، مبنی بر وضع تعرفه برای محصولات چینی که وارد امریکا می‌شوند سبب شده تا مشکلات و چالش‌های بسیاری را برای تولیدکنندگان چینی و امریکایی به وجود بیاورد. در مقابل مقامات چینی و امریکایی سر میز مذاکره رفته اند. با این وجود چینی ها نیز بارها گفته اند که تعرفه های ترامپ را تلافی خواهند کرد.
    در گیر و دار این جنگ تجاری که بین دو اقتصاد بزرگ جهان به وجود آمده، می بینیم که سیاست های رییس جمهور امریکا دونالد ترامپ دچار کمترین تغییر شده و حتی به تازگی که واشنگتن از مقامات چینی برای مذاکره دعوت به عمل آورده اما ترامپ دستور اجرایی شدن تعرفه‌های 200میلیارد دلاری برای کالاهای چینی را صادر کرده و گفته می شود که به احتمال این هفته اجرایی می شود.
    روز جمعه، " لیندزی لوهان " ، سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود واضح است ترامپ و دولت او به اقدام برای رسیدگی به شیوه‌های ناعادلانه تجارت چین ادامه خواهند داد. ما نیز کشور چین را تشویق می‌کنیم تا نگرانی‌های طولانی‌مدت ایجاد شده توسط ایالات‌متحده را مورد بررسی قرار دهند ."
    یکی از ناظران در بخش کسب و کار گفته بود که دولت پس از شنیدن نظرات عمومی ممکن است سطح تعرفه برنامه ریزی شده خود را کاهش بدهد. همچنین وی ابراز امیدواری کرده بود که شرکت‌ها قیمت کالاهای مصرفی را به سرعت افزایش قیمت ها ندهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر