در واکنش به اقدام ارزی چین، طلا ارزان شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا پس از اینکه ارزش دلار در واکنش به تسهیل سیاست پولی بانک مرکزی چین بالا رفت، با کاهش روبرو شد.;

در واکنش به اقدام ارزی چین، طلا ارزان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.5 درصد کاهش یافت و به 1196.61 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.5 درصد کاهش، 1200.50 دلار معامله شد.

    بانک مرکزی چین با هدف کاهش هزینه فاینانس و حمایت از رشد اقتصادی، روز یکشنبه کاهش سطح نقدینگی که بانکها ملزم هستند در ذخیره خود داشته باشند را اعلام کرد.

    جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا در این باره گفت: اگرچه شاخص دلار رشد چندانی نداشته اما تصمیم اخیر چین ممکن است از سوی برخی از فعالان بازار به عنوان نشانه ضعف در نتیجه جنگ تجاری تفسیر شود که به نفع دلار خواهد بود.

    دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر سبدی از شش ارز رقیب، 0.1 درصد رشد کرد.

    یک معامله‌گر مقیم سنگاپور به رویترز گفت: شاید جنگ تجاری بیش از آنچه که تصور می‌رفت روی چین تاثیر گذاشته و بنابراین تسهیل سیاست پولی را ضروری کرده که به تقاضا برای طلا در این کشور لطمه زده است.

    قیمت طلا از رکورد بالایی که در آوریل امسال به ثبت رساند، بیش از 12 درصد ریزش کرده که نتیجه رشد ارزش دلار بوده است. دلار امسال از رشد اقتصادی قوی و افزایش نرخهای بهره آمریکا و نگرانیها نسبت به جنگ تجاری جهانی سود برده است.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح 1193 دلار را امتحان کند و شکسته شدن قیمت پایین‌تر از این سطح، ممکن است باعث شود طلا تا مرز 1188 دلار عقب‌نشینی کند. همچنین اگر طلا به بالای 1201 دلار صعود کند، ممکن است تا مرز 1207 تا 1214 دلار پیشروی کند.
    ذخایر طلا در "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.20 درصد کاهش یافت و به 730.17 تن رسید.
    در این بین، سفته بازان در هفته منتهی به دوم اکتبر، شمار قراردادهای فروش طلا در بازار کامکس نیویورک را 4186 قرارداد کاهش داده و به 73 هزار و 128 قرارداد رساندند.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، به 14.48 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، 1066.10 دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، 814.74 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر