چینی‌ها کوتاه نمی‌آیند

عصر معدن- چین در زمینه تجارت خود با سرسختی برای اجرای قانون تاکید دارد.;

چینی‌ها کوتاه نمی‌آیند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، آمریکا و چین در مذاکرات تجاری خود در روز یکشنبه به بن‌بست رسیدند چراکه واشنگتن خواستار وعده تغییرات سختی در قانون چین شده و گفته است که این کشور هیچگاه "میوه‌های تلخ" را که به منافع آن آسیب برساند را نخواهد چشید.
    گفته می‌شود جنگ تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان روز جمعه افزایش یافت و بعد از اینکه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ گفت "پکن" معامله را در تعهدات قبلی که در طول ماه‌ها مذاکره انجام شده‌ بود را رها کرده  و اکنون آنها را با تعرفه‌های  ایالات‌متحده در حدود 200میلیارد دلار برای کالاهای چینی آن را در هم شکسته است.
    لری کولو، مشاور اقتصادی در کاخ سفید، به برنامه "فاکس نیوز روز یکشنبه" گفت: چین باید به مقررات اجرایی "بسیار قوی" برای توافق نهایی دست یابد. البته نقطه ضعف این است که اذعان پکن به تغییرات قانونی که مورد توافق قرار گرفته است.

    وی گفت: تعرفه‌های آمریکا همچنان در حال انجام است در حالی که مذاکرات ادامه دارد.
    روزنامه‌ای که توسط حزب کمونیست حاکم چین اداره می‌شود نیز در گزارشی در روز دوشنبه گفت که پکن در حال مذاکره برای مذاکرات است، اما در مورد مسائل مهم اصولی اظهار نظری نخواهد کرد.

    روزنامه ملی گرای چین در سرمقاله روز دوشنبه خود گفت: این کشور هیچ دلیلی برای ترسیدن از جنگ تجاری ندارد.
    این گزارش می‌گوید: درک اینکه چین نمی‌تواند این جنگ را تحمل کند، فانتزی و توهم است. با این حال، هنگامی که  این کشور به طور استراتژیک تحریم شده، به هیچ عنوان اتفاقات اخیر را برای حفظ حاکمیت و کرامت و حقوق توسعه بلند مدت مردم خود تحمل نخواهد کرد. "

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر