ترامپ:

چینی‌ها می‌خواهند به میز مذاکره برگردند

عصر معدن- ترامپ می‌گوید که مذاکرات چین و پکن خواستار حل و فصل جنگ تجاری است.;

چینی‌ها می‌خواهند به میز مذاکره برگردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ایالات‌متحده و چین تلاش کردند تنش‌های جنگ تجاری را در روز دوشنبه کاهش دهند. همچنین پکن خواستار آرام کردن رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ پس از سقوط بازارها در واکنش به تعرفه‌های جدید هر دو کشور شد.
    ترامپ در حاشیه نشست G7 سران جهان در فرانسه ، اظهار داشت که مقامات چینی شبانه با همتایان تجاری آمریکا تماس گرفته و پیشنهاد بازگشت به میز مذاکره را داده اند.
    معاون نخست‌وزیر لیو وی، که مذاکرات با واشنگتن را رهبری می‌کرد، روز دوشنبه گفت که چین خواهان حل اختلافات تجاری از طریق مذاکرات "آرام" است و با عزمی راسخ با افزایش درگیری‌ها مخالفت کرد.
    ترامپ از این زبان استقبال کرد و چند روز پس از مراجعه به رئیس جمهور شی جینپینگ به عنوان دشمن ، ستایش خود را برای همتای چینی خود ابراز کرد.
    آنها آرامش می خواهند و این یک چیز عالی است ، صریح و روشن و یکی از دلایلی که وی یک رهبر بزرگ و رئیس جمهور چین است، این است که  درک می کند که زندگی مردم چگونه است و با چه شرایطی کار می کنند. "
    او گفت: "چین دیشب آخرین افراد تجاری ما را صدا زد و گفت:" بیایید برگردیم سر میز "، بنابراین ما به سمت میز برمی گردیم، و من فکر می‌کنم آنها می‌خواهند کاری انجام دهند.
    در پکن ، سخنگوی وزارت امور خارجه گنگ شوانگ گفت که وی نشنیده است که تماس تلفنی بین دو طرف صورت گرفته است.
    با این حال ، وزارت تجارت چین به طور معمول بیانیه هایی را در تماس های تجاری منتشر می کند ، نه وزارت خارجه. وزارت بازرگانی بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.
    گفتنی است جنگ تجاری تلخ بین دو اقتصاد بزرگ جهان روز جمعه افزایش یافت و هر دو طرف تعرفه‌های بیشتری را بر روی صادرات هر کشور وارد کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر