اطلاعات دقیقی از میزان واردات طلای "چین" در دسترس نیست

عصر معدن- اطلاعات بدست‌آمده در روز پنج شنبه نشان داد واردات خالص طلای چین از طریق مجرای اصلی هنگ‌کنگ از ماه ژوئن تا سال ۲۰۱۷ به ۴۰.۳ درصد رسید.;

اطلاعات دقیقی از میزان واردات طلای "چین" در دسترس نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» براساس اطلاعاتی که توسط اداره آمار و آمار هنگ کنگ ارائه شده واردات طلا از طریق هنگ کنگ، توسط مصرف کننده برتر جهان در ماه ژوئن به میزان 80/867 هزار تن در ماه ژوئن از 57،649 تن افزایش یافته است.
    این بالاترین سطح واردات از 111.647 تن در مارس 2017 است.

    کل واردات طلا از طریق هنگ‌کنگ حدود 42 درصد بوده و از 88.608 تن در ماه ژوئن از62.386 تن در ماه مه افزایش یافته است.
    هر 2 واردات خالص و خالص در ماه ژوئن برای دومین ماه متوالی افزایش یافت.

    سامسون لی ، تحلیلگر GFMS، گفت : " نه تنها طلای وارداتی از هنگ‌کنگ بالا بوده، بلکه واردات از سوئیس و U.K نیز افزایش‌یافته است ."
    لی گفت: چین در 5 ماه اول سال جاری 604.90 تن از هنگ کنگ، سوئیس، استرالیا، سنگاپور و انگلیس وارد کرده است. این میزان 21 درصد بیشتر از سال گذشته است.
    همانطور که حجم واردات افزایش یافت، به نظر می‌رسد که بانک‌ها می‌خواهند از سهم واردات خود سریع‌تر از سال گذشته استفاده کنند. شاید آنهامی‌خواهند سودآوری را در حالی که فرصت باقی است کسب کنند ."

    در اوائل ماه جاری، اداره گمرک سوئیس گزارش داد: ارسال طلا به چین، بزرگ‌ترین مقصد صادراتی سوئیس برای طلا، به 61.3 تن در ماه ژوئن رسید که بالاترین میزان از ماه فوریه است.
    قیمت طلا در 4ماه گذشته کاهش‌یافته و در ماه ژوئن 3.5 درصد افت یعنی بزرگ‌ترین افت ماه نوامبر سال 2016 را ثبت کرده‌است. قیمت طلا در ماه جولای به میزان 1.9 درصد کاهش‌یافته است.

    برایان لان، مدیر عامل فروشنده GoldSilver مرکزی در سنگاپور، گفت: " قیمت‌ها به قدری پایین آمده‌است که تقاضا برای طلای فیزیکی را افزایش می‌دهد. این تقاضا از طریق مبادلات تجاری بین چین و ایالات‌متحده نیز صورت می‌گیرد.

    Bullion اغلب به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین در زمان عدم قطعیت سیاسی و مالی دیده می شود.
    این موارد در حالی مطرح می شود که چین داده‌های تجاری را در زمینه طلا فراهم نمی‌کند و ارقام هنگ‌کنگ به عنوان یک شاخص برای جریان‌های اصلی به سرزمین اصلی عمل می‌کند.

    با این حال، اطلاعات هنگ کنگ ممکن است یک تصویر کامل از خرید چین را ارائه ندهد زیرا طلا نیز از طریق شانگهای و پکن وارد می شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر