ترامپ، معاملات تجاری را بازنویسی می‌کند

جنگ تجاری، تهدیدی برای اروپا

عصر معدن- اقتصاد ایالات متحده در سال جاری میلادی پیشرفت کرده و با کمک رئیس‌جمهور امریکا دونالد ترامپ این روند ادامه دار شده است.;

جنگ تجاری، تهدیدی برای اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در دستور کار نخست این کشور، کاهش مالیات‌های سنگین را تمدید کرده و داده‌های آتی می‌تواند تاثیر سیاست‌های ترامپ را بر همتایان جهانی‌اش روشن سازد.
    گفته می‌شود که ترامپ مصمم به بازنویسی معاملات تجاری جهانی، به ویژه با چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان است. در این زمینه، ترامپ برای بیش از نیمی از 500میلیارد دلار واردات محصولات چین به امریکا تعرفه وضع کرده و چین نیز این اقدام ترامپ را تلافی کرده‌است.
    اخیرا نیز طرح‌هایی برای مذاکرات تجاری جدید از بین رفته‌ و به نظر می‌رسد هر دو طرف برای مبارزه طولانی در تلاشند. این موضوع باعث ایجاد سایه تیره‌تر در چشم‌انداز اقتصاد جهانی شده‌است.
    در حال حاضر نشانه‌هایی از فشار بر روی دلار آمریکا و خروج آن از بازار خرید و فروش در جهان نیز دیده می شود.
    طی نظرسنجی که میان 70 نفر از اقتصاددانان انجام شد و آنها به سوالاتی درخصوص نتایج حاصل از جنگ تجاری امریکا و چین در تاریخ 12 تا 19 سپتامبر پاسخ دادند، این نتیجه بدست آمد که درگیری‌های تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان برای رشد آمریکا بد است. آنها همچنین متفق‌القول بودند که جنگ تجاری آمریکا - چین چشم‌انداز منطقه اروپا را تهدید کرده‌ است.
    داده‌های اقتصادی در هفته آینده ممکن است شواهد محکم تری نسبت به چگونگی عملکرد چین ارائه دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر