درخشش طلا با شیوع بیماری چینی دوچندان شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به گسترش ویروس چینی که باعث افت بازارهای سهام شد، به بالاترین حد در بیش از دو هفته گذشته صعود کرد.;

درخشش طلا با شیوع بیماری چینی دوچندان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.6 درصد افزایش یافت و به 1579 دلار و 11 سنت رسید. بهای معاملات در زمان گشایش بازار تا مرز 1586 دلار و 42 سنت پیش رفته بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد افزایش، به 1578 دلار و 30 سنت رسید.

    بازارهای سهام آسیایی در شرایطی که شمار قربانیان ویروس کرونا به 80 نفر رسیده و بیش از 2000 نفر در چین به آن مبتلا شده‌اند، سقوط کردند. ورود ساکنان استان هوبی که منشا شیوع این بیماری بوده است، به هنگ کنگ ممنوع شده است. تحولات اخیر نگرانی‌ها نسبت به آسیب دیدن اقتصاد چین را برانگیخته و سرمایه گذاران را متقاضی دارایی‌های امن کرده است.

    استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت "اکسی کورپ" در این باره گفت: سرمایه گذاران به این ریسک جدید که بازارها را تحت تاثیر قرار داده‌اند، نگریسته و تلاش می‌کنند از بازارهای سهام خارج شوند به همین دلیل قیمت طلا بالاتر رفته است. این ویروس تا حدودی به اقتصاد چین آسیب خواهد زد.

    شیوع این بیماری برگزاری جشنهای سال نوی چین را محدود کرده است در حالی که انتظار می‌رفت صدها میلیون نفر به سفر در این کشور بپردازند. همچنین دولت چین به عنوان یک اقدام بازدارنده، تعطیلات را دوم فوریه افزایش داده است.

    طلا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن برای دارایی تبدیل می‌شود.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: ادامه روند صعودی طلا متکی به بهبود یا وخامت وضعیت سلامت در شهر ووهان چین خواهد بود. اکنون طلا شکستن مقاومت در سطح 1600 دلار را هدف گرفته است.

    بر اساس گزارش رویترز، ارزش ین در شرایطی که مقامات چین تلاش می‌کنند شیوع ویروس کرونا را مهار کنند، افزایش پیدا کرد.

    سرمایه گذاران منتظر نخستین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که روزهای 28 و 29 ژانویه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود سیاست گذاران آمریکایی نرخهای بهره را بدون تغییر نگه دارند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 1.9 درصد کاهش، به 2382 دلار و 12 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.6 درصد رشد کرد و به 18 دلار و 20 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، 994 دلار و 91 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر