زغال سنگ‎ امریکایی، تحریم می شود

عصر معدن- محموله های زغال سنگ امریکا به سمت چین در حال حمل هستند و این درحالی است که تعرفه های جدید از سوی پین مورد هدف هدف قرار گرفته اند.;

زغال سنگ‎ امریکایی، تحریم می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، حداقل چهار محموله از زغال‌سنگ ایالات‌متحده به ارزش 30 میلیون دلار به چین انتقال داده می‌شود.

    حتی اگر اشتهای چین برای زغال‌سنگ خارجی هیچ نشانه‌ای از کاهش  نداشته باشد، پکن آماده است تا با تعرفه‌های سنگینی 25 درصدی، واردات امریکا را مورد تهدید قرار دهد.

    کشتی‌های حمل و نقل با مجموع 335،000 تن زغال‌سنگ، تنها کالاهای تایید شده در انتقال از ایالات‌متحده به چین هستند،
    و قرار است که برای اجتناب از تعرفه های جدید به موقع به محل برسند.

    در شب چهارشنبه، وزارت بازرگانی فهرست نهایی اقلام آمریکا را به ارزش 16میلیارد دلار در واردات را منتشر کرد که موجب تعرفه 25 درصد اضافی از جمله زغال‌سنگ خواهد شد.

    این مجازات‌ها در روز 23 اوت پس از آن صورت خواهند گرفت که واشنگتن  قصد دارد بر روی محصولات چینی همان مقدار را تعرفه وضع کند. زغال‌سنگ نیزدر فهرست پیش‌نویس صادر شده در ماه ژوئن قرار داشته است.

    در حالی که دمای هوا در تابستان، تقاضا برای برق و آب  را افزایش می دهد،  واردات زغال‌سنگ  نیز به چین با افزایش‌ همراه شده است. داده های روز چهارشنبه نشان می دهد که واردکنندگان در ماه ژوئیه بیش از 4 سال گذشته، بیشترین میزان واردات خود را تجربه کرده اند. اما گفته می شود تعرفه های جدید چین  به احتمال زیاد صادرات از آمریکا را مهار می‌کند، این در حالی است که میزان صادرات تا سال 2017افزایش‌یافته است.

    ایالات‌متحده در سال گذشته 3.2 میلیون تن زغال‌سنگ به چین ارسال کرده‌ و این در حالی است که استرالیا تقریبا 80 میلیون تن زعال سنگ به جهان عرضه می کند.
    درباره صادرات زغال سنگ امریکا به چین باید گفت که 6هفته طول می‌کشد تا یک محموله از ایالات‌متحده به چین حمل شود و این موضوع در مقایسه با چندین هفته برای واردات از اندونزی و استرالیا - هزینه بیشتر برای کشتی وزغال‌سنگ ایالات‌متحده که از کیفیت پایین تری نسبت به زغال‌سنگ استرالیا برخوردار است، به همراه دارد. 
    برخی منابع گفتند که این موضوع به معنای عدم دشوار بودن برای جایگزین کردن محموله‌های آمریکا با زغال‌سنگ از دیگر مناطق است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر