چین: برای جنگ با آمریکا آماده‌ایم

عصر معدن- نماینده جدید چین در سازمان ملل هشدار داده است که ایالات متحده خواستار جنگ تجاری با چین است و ما نیز برای این جنگ آماده خواهیم بود.;

چین: برای جنگ با آمریکا آماده‌ایم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه وعده داده است تا تعرفه 10 درصدی علیه 300 میلیارد دلار واردات کالا و خدمات چین از ماه آینده اعمال کند. این مساله بار دیگر موجب تشدید تنش در روابط تجاری دو کشور شده است.

    "ژانگ جون" نماینده جدید چین در سازمان ملل روز جمعه در واکنش به این تصمیم ترامپ هشدار داده است که ایالات متحده به دنبال جنگ تجاری با چین است و پکن نیز برای چنین منازعه ای آماده خواهد بود.

    وی افزود: تشدید تنش های تجاری می تواند به ضرر همکاری دو کشور در خصوص مساله کره شمالی باشد.

    نماینده چین در سازمان ملل، همچنین این اقدام ترامپ را "غیرمنطقی، غیر مسئولانه " ارزیابی کرد و از واشنگتن خواست تا به مسیر درست و صحیح بازگردد.

    وی اظهار داشت: چین برای اتخاذ تدابیر تلافی جویانه آماده شده است. موضع چین بسیار شفاف است. اگر آمریکا خواستار مذاکره و گفتگو است، ما گفتگو خواهیم کرد. اگر آنها به دنبال جنگ باشند، ما میز خواهیم جنگید. ما قطعا تدابیر تلافی جویانه ای برای حفاظت از منافع ساختاری مان اتخاذ خواهیم کرد و از ایالات متحده می خواهیم تا به مسیر درست بازگردد.

    این در شرایطی است که چین می تواند کمک بزرگی به حل و فصل مساله کره شمالی کند و تشدید تنش های تجاری با آمریکا لطمه بزرگی به روند حل و فصل مسائل شبه جزیره کره خواهد زد.

    وی درباره مساله کره شمالی نیز گفت: شما نمی توانید به سادگی از کره شمالی بخواهید تا هر آنچه را در توان دارد انجام دهد، در عین حالی که شما تحریم های سختی را علیه این کشور حفظ کرده اید. این روند اصلا مفید نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر