اختلاف امریکا و چین، عامل تضعیف تولید فولاد

عصر معدن- افزایش قیمت فولاد در جهان باعث افزایش گمانه زنی ها در این صنعت شده اما با این حال خطرات و نگرانی ها همچنان پابرجا هستند.;

اختلاف امریکا و چین، عامل تضعیف تولید فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، اتحادیه جهانی فولاد در روز سه‌شنبه پیش‌بینی‌های سال 2018 و 2019 را برای رشد تقاضای جهانی برای مواد مورد استفاده در همه چیز از اتومبیل‌ها گرفته تا ساخت ، دوبرابر کرد ، اما گفته می شود تنش‌های تجاری بر چشم‌انداز این بخش سایه انداخته‌است.
    هشدار نسبت به جنگ تجاری که 85درصد ازتولید فولاد جهانی تحت تاثیر قرار می دهد، باعث دامن زدن به نگرانی‌هایی  مبنی بر این می شود که اختلاف تلافی جویانه بین ایالات‌متحده و چین باعث تضعیف رشد جهانی خواهد شد؛ به خصوص پس از اینکه هفته گذشته صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را کاهش داد.
    انجمن جهانی فولاد که معمولا با نام worldsteel شناخته می‌شود، در بیانیه‌ای که در مجمع عمومی سالانه خود در توکیو صادر کرد ، گفت: " تقاضای جهانی فولاد با عدم اطمینان از تنش‌های موجود در محیط اقتصاد جهانی مواجه است. "
    صنعت فولاد که گردش مالی900 میلیارد دلار در سال را به خود اختصاص می دهد به عنوان معیاری برای سلامت اقتصادی جهان شناخته می‌شود. Worldsteel نماینده بیش از 160 شرکت تولیدی است.
    با این حال، با کاهش 3.9 درصد رشد در تولید فولاد، انتظار می‌رود این میزان تا سال 2018 به 1.658 میلیارد تن برسد.
    worldsteel در ماه آوریل گفت انتظار می‌رود سال 2018 شاهد افزایش 1.8 درصدی نسبت به سال گذشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر