تولیدکننده اول لیتیوم رای دادگاه شیلی را از آن خود کرد

عصر معدن- حکم دادگاه در شیلی به Tianqi اجازه خرید سهام در معدن لیتیوم SQM را می‌دهد.;

تولیدکننده اول لیتیوم رای دادگاه شیلی را از آن خود کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، Tianqi چین به عنوان تولید کننده شماره یک لیتیوم در جهان حکم دادگاه شیلی را به نفع خود به دست آورده و راه را برای این شرکت هموار می‌کند تا دومین سهامدار عمده در Sociedad Quimica Minera ( sqm )، به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ فلز مورد استفاده در باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی باشد.
    به عنوان بخشی از قرارداد با FNE، Tianqi اجازه ندارد هرکدام از مدیران اجرایی و کارمندان خود را به هیات‌مدیره معرفی کند، همانگونه که باید قانونگذاران، معامله مربوط به لیتیوم را به تولیدکننده یا تولیدکننده رقیب، اطلاع دهند.
    SQM   به توافق غیرقانونی به اندازه کافی برای محدودیت دسترسی به اسرار شرکت و اطلاعات حساس کافی مخالفت کرد، اما بلافاصله به درخواست نظر در مورد آن پاسخ نداد.
    قیمت‌های کربنات لیتیم کمتر از ماه دسامبر بوده و در حدود 12،000 دلار در هر تن برآورد شده است در واقع این قیمت بر اساس آخرین برآوردهای متال بولتن اعلام شده است. این رقم در ابتدای سال 2015 به میزان قابل توجهی از 6،450 دلار برای هر تن افزایش پیدا کرد.
    بر خلاف کبالت، یکی دیگر از اجزای باتری بسیار مهم، به اصطلاح "نفت سفید" است و تولیدکنندگان نمک موجود در آمریکای جنوبی توانایی افزایش سریع تولید آن را دارند. در کنار بسیاری از پروژه های سنگ سخت که در استرالیا جریان دارد، تقریبا 220 هزار تن تولید سال گذشته در کمتر از یک دهه ممکن است سه برابر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر