قیمت طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه‌ها روی کالاهای چینی و تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین که ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران را افزایش داد، صعود کرد.;

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش یافت و به 1282.38 دلار رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1283.90 دلار رسید.

    به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه ANZ، در معاملات صبح دوشنبه شاهد ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران در پی اظهارات ترامپ در خصوص توافق تجاری آمریکا و چین بوده‌ایم. مطمئناً این مساله باعث تشویق خرید بیشتر طلا به عنوان دارایی مطمئن شده و بازار طلا را به تحرک بیشتر انداخته است.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه فشار روی چین برای رسیدن به یک توافق تجاری را به شدت افزایش داد و اعلام کرد تعرفه‌های واردات کالاهای چین به ارزش 200 میلیارد دلار را هفته جاری افزایش خواهد داد و صدها میلیارد دلار دیگر کالاهای چینی را به زودی هدف می‌گیرد. در واکنش به تهدید جدید ترامپ، بازارهای سهام سقوط کرده و قیمت‌های نفت با مبهم شدن وضعیت مذاکرات ریزش پیدا کردند.

    روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرد در پی اظهارات اخیر ترامپ که مقامات چینی را غافلگیر کرد چین سرگرم بررسی لغو مذاکرات تجاری هفته جاری در واشنگتن است.

    هفته گذشته قیمت طلا در پی بدبینی سرمایه‌گذاران که با اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روی داد و امید آنها برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا در سال میلادی جاری را نقش بر آب کرد به پایین‌ترین حد در چهار ماه اخیر سقوط کرده بود.

    ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه 0.63 درصد کاهش پیدا کرد و به 740.82 تن رسید که پایین‌ترین میزان از 11 اکتبر بود.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکتOANDA، در یادداشتی نوشت: طلا که روز جمعه از ضعیف شدن ارزش دلار سود برده بود، در معاملات هفته جاری که سرمایه‌گذاران در پی اظهارات اخیر ترامپ بازارهای سهام را رها کرده و به جانب اوراق قرضه و فلزات ارزشمند روی آورده‌اند به شدت سود خواهد برد.

    بر اساس گزارش رویترز، تقاضای فیزیکی برای طلا هفته گذشته که قیمت‌ها در آستانه فستیوال خرید طلا در کشورهای مصرف‌کننده بزرگ این فلز تصحیح شده بود، قوی بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش یافت و به 14.86 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.5 درصد کاهش، به 856 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 1.4 درصد کاهش پیدا کرد و 1352.51 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر