آمریکایی‌ها برای دور جدید مذاکرات به پکن می‌روند

عصر معدن- مقامات بلندپایه آمریکا و چین برای دستیابی به توافق پیش از ضرب‌الاجل دوم مارس برای افزایش تعرفه‌های واشنگتن روی کالاهای چینی، قرار است دور دیگری از مذاکرات تجاری را هفته آینده در پکن آغاز کنند.;

آمریکایی‌ها برای دور جدید مذاکرات به پکن می‌روند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبی «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هیئت آمریکایی در تعطیلات پایان هفته وارد پکن خواهد شد.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا اعلام کرد هر گونه توافق تجاری جدید با چین باید شامل تغییرات ساختاری و واقعی برای پایان دادن به شیوه‌های تجاری غیرمنصفانه، کاهش کسری تجاری و حمایت از مشاغل آمریکایی باشد.

    پیش از این وال‌استریت به نقل از مقامات آگاه خبر داده بود دور جدید مذاکرات در پکن توسط رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا برگزار خواهد شد. با این حال سخنگوی دفتر نماینده تجاری آمریکا و وزارت خزانه داری آمریکا در این باره اظهارنظر نکردند.

    رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است اگر دو طرف تا اول مارس به توافق نرسند، تعرفه‌های آمریکا روی واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را از 10 به 25 درصد افزایش خواهد داد.

    مذاکرات دوجانبه روی درخواست‌های آمریکا برای تغییرات ساختاری در سیاست‌های اقتصادی و تجاری چین از جمله حمایت‌های جدید از مالکیت معنوی آمریکا، پایان دادن به انتقال اجباری فناوری آمریکایی، کنترل یارانه‌های چین برای صنایع دولتی و افزایش خرید محصولات کشاورزی، انرژی و تولیدی آمریکا توسط چین متمرکز شده است.

    وال‌استریت ژورنال خبر داده بود چین با گنجانده شدن هک سایبری در مذاکرات تجاری موافقت کرده است.

    ترامپ هفته گذشته گفته بود با شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین در هفته‌های آینده برای نهایی کردن توافق جامع دیدار خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر