شانس چین برای پیروزشدن جنگ تجاری کم شد

عصر معدن- مقام رسمی چین می‌گوید تعرفه‌های آمریکا صنایع با تکنولوژی بالا در هر دوکشور را تحت ‌تاثیر قرار خواهد داد.;

شانس چین برای پیروزشدن جنگ تجاری کم شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» برنامه‌ ریزی  دولتی چین در روز جمعه گفت: تعرفه‌های آمریکا بر روی محصولات فناوری پیشرفته چینی بر صنایع فناوری پیشرفته امریکا نیز اثر خواهد گذاشت. 

    Ren Zhiwu رئیس بخش فناوری پیشرفته کمیته توسعه و اصلاحات ملی، در یک نشست خبری گفت که چین به شدت تحت تأثیر اصلاحات تجارتی  ایالات متحده قرار می گیرد. در واقع امریکا از تحت فشار قراردادن صنایع هایتک و فناوری چین قصد دارد تا به استراتژی های نوآوری خود دست یابد. 

    وی افزود: تعرفه های ایالات متحده در مورد کالاهای چینی در نهایت بر شرکت ها و خریداران امریکایی  تاثیر خواهد گذاشت.

    گفتگوهای تجاری ایالات متحده و چین بدون دستیابی به موفقیت صورت می گیرد؛ چرا که تعرفه ها به اجرایی شده اند.
    بر اساس گزارشی که رویترز منتشر کرد، ایالات متحده و مقامات چینی روز پنج شنبه مذاکرات دو روزه را بدون دستیابی به موفقیت بزرگ به پایان رساندند، زیرا تجارت خود را با فعال شدن دوره دیگری از تعرفه های دولتی به ارزش 16 میلیارد دلار کالاهای هر کشور افزایش دادند.

    " لیندزی لوهان " ، سخنگوی کاخ سفید ، در یک بیانیه کوتاه گفت : " ما دو روز مذاکره با همتایان چینی خود را به پایان بردیم و در رابطه با نحوه دستیابی به انصاف، تعادل، و تقابل در روابط اقتصادی با یکدیگر تبادل نظر کردیم. "
    او افزود که مقامات دولتی ترامپ که در این مذاکرات شرکت داشتند، قدرت روسای  ادارات خود در این مذاکرات را کوتاه خواهند کرد.

    جلسه ای که در روز پنجشنبه که به رهبری معاون وزارت خزانه داری ایالات متحده، دیوید مالپس و معاون وزیر بازرگانی چین، وانگ شون برگزار شد، گفته شد که اجرای آخرین 25 درصد تعرفه ها در روز پنج شنبه، مذاکرات را از بین نمی برد. زیرا آنها از ابتدای ماه ژوئن اولین جلسات بین المللی خود را آغاز کردند تا بتوانند راهی برای خروج از یک درگیری جدی و افزایش تعرفه ها پیدا کنند.

    پیش از این ، یک مقام ارشد دولت ترامپ ، شانس موفقیت را کم‌ اهمیت جلوه داد و گفت که چین هنوز به شکایات آمریکا در مورد سو استفاده از دارایی‌های معنوی ایالات‌متحده و یارانه های صنعتی رسیدگی نکرده است.
    این مقام رسمی در مورد درخواست جدید مطبوعات در مورد قانون بازنگری امنیتی ایالات متحده برای خرید خارجی گفت: به منظور کسب نتیجه مثبت از این تعاملات، بسیار مهم است که آنها (چین) به نگرانی های اساسی که ما مطرح کرده اند، توجه کنند. 

    وی ادامه داد: "ما هنوز آن را ندیده ایم، اما ما قصد داریم آنها را تشویق کنیم تا به مسائلی که مطرح شده اند رسیدگی کنند.

    در روز جمعه نیز وزارت بازرگانی چین گفت: هر دو طرف یک مبادله "سازنده" و "صادقانه" را در مورد مسائل مربوط به تجارت دارند و در مورد مراحل بعدی همکاری ، رسیدگی خواهند کرد.

    وزارت بازرگانی چین در پکن گفت که در آخرین دور از تعرفه های ایالات متحده شکایت خود را با سازمان تجارت جهانی مطرح کرده است.
    این دو کشور در حال حاضر 50 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر را هدف قرار داده و در بیشتر بخش‌ها تجارت دو جانبه خود را تهدید کرده و نگرانی‌هایی رامطرح کرده‌اند.  این درگیری می‌تواند منجر به فرو رفتگی در رشد اقتصادی جهانی شود .

    به نظر می رسد که مقامات دولتی امریکایی در مورد چگونگی فشار دادن به پکن تقسیم کار کرده اند، اما کاخ سفید معتقد است که برنده جنگ تجاری است، زیرا اقتصاد چین در حال سقوط است و بازارهای سهام آن کاهش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر