جنگ تجاری امریکا و چین به "طلا" هم رسید

عصر معدن- قیمت طلا روز دوشنبه با امید به کاهش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین که سبب افت ارزش دلار شد و تقاضا برای این فلز ارزشمند را بهبود بخشید از پایین‌ترین قیمت خود در ۱۹ ماه گذشته بهبود یافت و اندکی بالا رفت.;

جنگ تجاری امریکا و چین به "طلا" هم رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افزایش یافت و به 1185.31 دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته به 1159.96 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در 19 ماه گذشته بود.
    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.7 درصد افزایش یافت و به 1191.60 دلار رسید.
    طلا هفته گذشته 2.2 درصد کاهش قیمت داشت که ششمین کاهش هفتگی متوالی این فلز ارزشمند بود و همچنین بزرگترین کاهش هفتگی طلا از دسامبر به شمار رفت.
    به گفته ساش‌دوا، نایب رییس تحقیقات فلزات، انرژی و ارز در شرکت "ریلایگر سکوریتیز"، اگرچه روند طلا با توجه به این‌که عوامل بنیادین مثبتی که به صعود این فلز کمک کند، تغییر نکرده و همچنان ضعیف مانده تقاضا برای خرید ارزان تا حدودی به بهبود قیمت طلا کمک کرده است.
    قیمت طلا از رکورد بالایی که در آوریل داشت، به دلیل رشد ارزش دلار که قیمت این فلز را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرده، بیش از13 درصد ریزش داشته است.
    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران در بحبوحه اختلافات تجاری و بحران ارزی ترکیه در جست‌وجوی پناهگاهی مطمئن برای سرمایه، دلار را به طلا ترجیح داده و جایگاه این فلز به عنوان دارایی مطمئن را تضعیف کرده‌اند، اما رشد ارزش دلار در آستانه مذاکرات تجاری میان مقامات رده پایین چینی و آمریکایی در واشنگتن ضعیف شده است.
    شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات  روز دوشنبه 96.175 واحد بود در حالی که هفته گذشته به بالاترین رکورد از ژوئن سال2017 صعود کرده بود.

    ذخایر "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه 0.15 درصد کاهش یافت و به 772.24 تن رسید. با این حال تقاضا برای طلای فیزیکی در هند که دومین مصرف‌کننده بزرگ جهان است هفته گذشته که کاهش قیمت‌ها افزایش تقاضا برای خرید را به دنبال داشت، بهبود یافت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد رشد کرد و به 14.78 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد افزایش یافت و به 789.70 رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت بود و در 910.75 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر