عقب نشینی طلا آغاز شد

عصر معدن- قیمت طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر امیدواری فزاینده بازار به پایان جنگ تجاری آمریکا و چین که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را بهبود داد، اندکی کاهش یافت.;

عقب نشینی طلا آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1282.97 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.1 درصد کاهش، به 1284.5 دلار رسید.

    به گفته بنجامین لو جیاشوان، تحلیلگر کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، در کوتاه‌مدت تا حدودی خوش‌بینی به مصالحه تجاری میان آمریکا و چین وجود دارد که اعتماد بازار را بهبود خواهد بخشید. همچنین روند افزایشی طلا به دلیل بهبود تدریجی دارایی‌های پرریسک و حسابی که سرمایه‌گذاران روی تغییر مواضع بانک مرکزی آمریکا در خصوص تحکیم سیاست پولی باز کرده‌اند، با موانعی روبه‌رو خواهد شد.

    بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه با این خوش‌بینی که واشنگتن و پکن توافق تجاری امضاء خواهند کرد و از رویارویی که اقتصاد جهانی را مختل کرده است اجتناب می‌کنند به بالاترین حد خود در سه هفته و نیم اخیر صعود کردند.

    صعود دارایی‌های پرریسک از جمعه گذشته که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، اظهار کرد از ریسک‌های متوجه اقتصاد آمریکا آگاه بوده و در تصمیمات سیاست پولی در سال جاری صبورانه عمل خواهد کرد تسریع شده است.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، از 796.78 تن در روز دوشنبه به میزان 0.03 درصد در روز سه شنبه کاهش یافت و به 796.53 تن رسید.

    براساس گزارش رویترز، بازارها همچنین منتظر انتشار جزئیات نشست دسامبر کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی روند آتی افزایش نرخ‌های بهره هستند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری به رکورد 1340.50 دلار صعود کرد.

    بانک استاندارد چارترد در گزارشی اعلام کرد: تقاضا برای پالادیوم قوی مانده، اما نشانه‌هایی از ضعف این فلز ارزشمند وجود دارد.

    هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش یافت و به 15.59 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، به 822.70 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر